Gedeon, Johanna
2 °C
21 °C

Őszintén a zsírról

MTI
2006.07.12. 12:19
A Coca-Cola, a Pepsi, a Danone és a Nestle, vagyis a vezető élelmiszer-és italgyártó társaságok is csatlakoztak ahhoz az európai kezdeményezéshez, amely a termékek zsír-és cukortartalmának részletesebb feltüntetésével kívánja jobban tájékoztatni a vásárlókat. A termékcsomag elülső oldalán fogják feltüntetni a termék kalóriatartalmára vonatkozó adatokat, hátoldalán pedig a tápértékre (beleértve a cukor, a zsír, a só, és a szénhidrát-tartalomra vonatkozó) részletes adatokat. Az Európában egyre jellemzőbb elhízási folyamatnak akarnak ezzel véget vetni a cégek, a kezdeményezéshez csatlakozó Coca-Cola Co., a Danone csoport, a Kellogg Co., a Kraft Foods Inc., a Nestle SA, a PepsiCo Inc. és az Unilever NV. Az információk arra is kiterjednek majd, hogy mekkora az adagonkénti zsír-és cukortartalom, illetve a napi ajánlott mennyiség.

A CIAA, az európai élelmiszer-és italgyártó szövetség kezdeményezte a termékinformáció módosítását, és ehhez a vállalatok önkéntes alapon csatlakoztak azzal, hogy az új csomagolást az év végével bevezetik. Az Európai Unió és az Egyesült Államok májusban deklarálta: korszerűsíteni kívánja egészségvédelmi gyakorlatát, azért, hogy felvegye a harcot a fiatalok körében is egyre jellemzőbb elhízás ellen. Az unió illetékeseinek becslése szerint mintegy 204 millió ember tekinthető Európában túlsúlyosnak, 61 millióan pedig kövérnek.

Választott már utasbiztosítást?

Több mint 50 ajánlat, akár napi 161 Ft-tól!

Belföldi ajánlatok

Rengeteg gyönyörű helyet talál belföldi ajánlataink között.