Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Szükségből vesz ruhát a többség

MTI
2006.07.12. 13:53

Magyarországon a megkérdezettek 85 százaléka jellemzően azért vásárol ruhát, mert szüksége van rá - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet szerdán. A GfK Csoport a Wall Street Journal Europe megbízásából végzett felmérést mintegy 20 ország 20 ezer lakosa körében a ruházkodási szokásról.

A 20 ország megkérdezettjeinek átlagosan 83 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jellemzően praktikus okból, azaz szükségből vásárol ruhát. A felmérés szerint a második leggyakoribb indok a vásárlásra az akciós kínálat. A vásárlók 73 százalékára igaz, hogy a kedvezmények vásárlásra sarkallják őket.

Az akciók Magyarországon valamivel többek számára jelentenek vonzerőt a ruhavásárlásnál, mint Nyugat- és Kelet-Európában. A magyarok 77 százalékát készteti olykor vásárlásra az akciós árukínálat, míg ez az arány régióban, illetve nyugatabbra legfeljebb 70 százalék körül alakul.

Magyarországon tízből hat állampolgárra jellemző, hogy amiatt költ időnként egy-egy ruhadarabra, mert számára ruhát venni örömet jelent a vásárlás. A magyar megkérdezettek 55 százaléka amiatt is vesz ruhát, mert hazai gyártású darabról van szó.

A felmérés szerint a magyar lakosság több, mint egyharmadára jellemző, hogy azért vesz ruházati terméket, mert az a legújabb divatot képviseli.

A magyarok 36 százalékára jellemző, hogy mások rábeszélésére költ alkalmanként ruhára. A magyarok kissé fontosabbnak ítélik a márkákat, mint nyugat- vagy közép-európai társaik, a magyar megkérdezettek 45 százaléka állítja, hogy egy-egy termék gyakran márkás volta miatt kerül a kosarába. A különböző márkáknak jelentőséget tulajdonítók aránya Nyugat-Európában 31 százalék, Közép-Európában pedig 35 százalék körül alakul.

US Virgin Islands

Sosem láttál még ilyen gyönyörű helyet!

Kreuzenstein mesevára

Nézd meg Te is Laczko legújabb fotóit!