Vedeljük a sört

MTI
2006.07.18. 10:58
Felfelé módosította az idei évben várható nyereségét a holland Heineken, a Brau Union Hungária Sörgyárak anyavállalata egyebek mellett a közép-kelet-európai értékesítés lendületes növekedésének köszönhetően.

Az eladott mennyiséget tekintve a világ negyedik legnagyobb söripari cégénél azt közölték kedden, hogy az idén 10 százalék feletti ütemben növekedhet az adózott eredmény, míg korábban egy számjegyű növekedést vártak. A csoport közleménye szerint Közép-Kelet-Európa mellett Afrikában, Dél-Kelet-Ázsiában, Észak-és Dél-Amerikában számítanak az értékesítés növekedésére. Eközben Nyugat-Európában, illetve az Egyesült Államokban - ahonnan a csoport profitjának közel kétharmada származik - meglehetősen telített a piac.

A holland csoport Kelet-Európán belül elsősorban az orosz piacot tartja ígéretesnek, ott 2002 óta folyamatosan terjeszkedik akvizíciók révén. A Heineken a Carlsberg és a Scottish and Newcastle tulajdonában lévő, 34,9 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Baltic Beverages Holding illetve a 19,4 százalékos résszel bíró belga inBev mögött áll nagyjából 16 százalékos piaci részesedéssel.

A Heinekennél kedden azt is közölték, hogy jól halad a takarékossági program, amelynek keretében 2008-ig 200 millió euróval akarják csökkenteni a fix költségeket, egyebek mellett szóba került leépítés is a 65 ezres globális munkaerő állományból. A csoport adózott eredménye 761 millió euró volt tavaly, 18,5 százalékkal nagyobb a 2004 évinél.