Nőtt a Metro eredménye

MTI
2006.08.01. 12:47

Elsősorban a külföldi eladások bővülésének köszönhetően tovább nőtt a Metro árbevétele és nyeresége a második negyedévben. Németország első számű kereskedelmi csoportjánál azért is nőtt jelentős mértékben az üzemi eredmény, mert jól szerepelt a korábban alulteljesítő Real élelmiszer-kereskedelmi hálózat, s nőtt a belföldi értékesítés is. Bővült a fogyasztói elektronikai üzletág (Media Markt, Saturn) bevétele is a labdarugó-világbajnokságnak köszönhetően. A Cash & Carry nagykereskedelmi láncnál viszont nem jöttek be a vb-hez fűzött remények: az emberek a várakozásokkal ellentétben kevesebbet mentek étterembe.

Az üzemi eredmény 24 százalékkal 322 millió euróra emelkedett a második negyedben, miközben elemzők 308 millióra számítottak. Az árbevétel 7,9 százalékkal 14,03 milliárd euróra bővült, nagyjából összhangban az elemzői várakozásokkal.

A külföldi érdekeltségeknél 13,1 százalékkal nőtt az árbevétel.

A Real üzletláncnál az árbevétel és az üzemi eredmény is emelkedett - elsősorban a kelet-európai érdekeltségeknél -, s Hans-Joachim Koerber vezérigazgató arra számít, hogy az üzletág az év egészében nyereséges lesz üzemi szinten, 2009-ben eléri a 3 százalékos profitrátát, miután integrálja a Real üzlethálózatba Németországból távozó amerikai Wal-Mart 85 hipermarketét.