Bővül a piackutatási piac

MTI
2006.08.07. 09:57

Magyarországon a piackutatási iparág bevétele 14 milliárd forint volt 2005-ben, a növekedési ütem 2,8 százalék - közölte a Piackutatók Magyarországi Szövetsége az MTI-vel. A szövetség közleménye szerint az online kutatások fejlődésének sajnálatos korlátja az alacsony internetellátottság: az online mérések részesedése az iparági bevételből 2 százalékos Magyarországon. A hagyományos adatfelvételi technikák alkalmazásában számottevő visszaesés nem tapasztalható, bár a világtendenciáknak megfelelő átalakulás Magyarországon is megkezdődött.

A piackutatás iránt elkötelezett szakemberek nemzetközi szervezete, az Esomar idei nemzetközi jelentése szerint a piackutatás világpiacának forgalma 23 milliárd dollár volt 2005-ben. Az elemzés szerint Európa továbbra is vezető szerepet tölt be a világpiacon 45 százalékos részesedéssel, az iparág növekedési üteme 4,3 százalék.