Negyedével nőtt a Heineken nyeresége
A holland Heineken sörgyárcsoport - a világon a nagyságra negyedik söripari csoport, Magyarországon a Brau Union Hungária Sörgyárak anyavállalata - szerdán 433 millió eurós adózott eredményt jelentett az első félévről, 25,5 százalékkal többet a tavalyi első félévi 345 milliónál.
Ezen belül az azonos csoportösszetétellel és változatlan valutaárfolyamokkal számolt szerves fejlődés 13,7 százalékos volt, 410 millió euróra 371 millióhoz képest. Az ütem gyorsult: a tavalyi első félévben 5,4 százalékkal volt nagyobb az adózott eredmény összehasonlítható alapon az egy évvel korábbinál. Különösen nagy az előretörés ahhoz képest, hogy tavaly, a gyengébb második félév miatt, évi átlagban nem volt szerves fejlődés az adózott eredményben.
A sikerért új sörmárkák amerikai bevezetését és a kelet-európai, elsősorban az orosz piaci terjeszkedést dicsérték. Más oldalról a csoport 2008 végéig 360 millió eurós költség-megtakarítási programot hajt végre.