Péter, Pál
21 °C
32 °C

3 milliárd eurós forgalmat célzott meg a bauMax

MTI
2006.10.12. 15:28
Az osztrák bauMax barkácsáruház-lánc több mint kétszeresére tervezi növelni árbevételét a következő tíz évben, s ebben fontos szerepet szán a közép-kelet-európai érdekeltségeknek - közölte csütörtökön a cég elnöke. Martin Essl elmondta: az idén várható 1,2 milliárd eurós árbevételt 3 milliárd körül várják tíz év múlva. A vállalat minden piacon vezető pozíciót célzott meg. A cég évi 100 millió eurós beruházásából egyharmad jut Közép-Európára, Ausztriában elsősorban a meglévő egységek tevékenységét optimalizálják. A vállalat október végén nyitja meg első áruházát Brassóban, 10 ezer négyzetméteren, s mostantól évi 50 ezer négyzetméterrel bővül a romániai eladótér. Bulgáriában 2008-ban nyílik az első bauMax-áruház, majd 2010-től Törökország, Szerbia, Montenegró, Bosznia, Macedónia, Albánia, Ukrajna felé veszik az irányt. A kelet-európai piac egyre fontosabb szerepet játszik a vállalat életében: az idei év első felében a térségben 7 százalékkal nőtt az árbevétel, miközben Ausztriában csak 1,5 százalékkal. Az év további részében összességében további 5-7 százalékos növekedést, s ezzel 1,2 milliárd eurós forgalmat vár a cég, 2010-ben pedig már 2 milliárdot.

A további terjeszkedés révén a csoport árbevételében az osztrák érdekeltségek aránya egyharmadra csökken majd a jelenleg nagyjából 50 százalékról. A vállalat a térségben Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában és Horvátországban van jelen. Essl arra számít, hogy a vállalatnak öt éven belül 180 áruháza lesz nyolc országban. Jelenleg 122 áruházzal hat országban van jelen