Szili: erősíteni kell az adóhivatal ügyfélbarát jellegét
Az adóhatóságnál az ügyfélbarát hozzáállás erősítésének, továbbá a hivatalnokok és a döntéshozók intenzívebb információcseréjének szükségességét hangoztatta Szili Katalin pénteken Pécsett.
Az Országgyűlés elnöke az Adóhivatali Dolgozók Országos Konferenciájának zárónapján mondott beszédében úgy fogalmazott, hogy a mai közigazgatás a hivatalnokoktól korszerű szemléletet kíván, ezért elengedhetetlen a társszervekkel és az ügyfelekkel való folyamatos és hatékony együttműködés.
Ahogy a mondás szerint hajózni, úgy adózni is muszáj, s ebben a helyzetben az adóhatóságnak azt a szerepet kell megtalálnia, amelyben munkája egyaránt megfelel az állam és az ügyfelek igényeinek, elvárásainak - mondta a házelnök.
Szili Katalin szerint ezt a rendszeres innováció, az informatikai fejlesztések mellett az is előmozdítja, ha a hivatal dolgozói állandó információcserével segítik a döntéshozókat a jogszabályok korszerűsítésében, a hazai és nemzetközi gazdasági környezethez igazításában.