Jól megy a luxusiparnak

MTI
2006.11.17. 15:54
A luxusmárkák iránti kereslet növekedésének köszönhetően versenytársaihoz hasonlóan a svájci Richemont nyeresége is jelentősen nőtt az elmúlt fél évben. Az egyebek mellett a Cartier órákat, az Alfred Dunhill férfi ruházati cikkeket, valamint a Van Cleef and Arpels ékszereket forgalmazó cég adózott eredménye 22 százalékkal 645 millió euróra nőtt a szeptemberrel végződött fél évben az egy évvel korábbi 529 millióról. Az árbevétel 16 százalékkal 2,3 milliárd euróra emelkedett. Az idei év egészében a tavalyit jóval meghaladó eredményekre számít a cég. A többi luxuscéghez hasonlóan a Richemont is főként az ázsiai újgazdagoknak köszönheti jólétét: Kínában például több mint 60 százalékkal nőttek eladásai az egy évvel korábbihoz képest. A világ vezető luxuscikkgyártója, a francia Louis Vuitton Moet Hennessy is hasonlóan jó üzletmenetről számolt be a múlt hónapban, a csoport 11 százalékkal növelte forgalmát az idei első kilenc hónapban, 10,626 milliárd euróra.