Jó évet zárt a Lego

MTI
2007.01.31. 22:29

A dán Lego játékgyár tovább erősítette piaci pozícióját. A Lego közép-európai részlegének forgalma - amely Németországot, Svájcot és Ausztriát öleli fel - 2006-ban az előző évhez viszonyítva 7 százalékkal 221 millió euróra emelkedett - közölte a Lego Zentraleuropa igazgatója, Dirk Engehausen a nürnbergi játékvásár megnyitása előtt. A növekedéshez a Lego klasszikus játékai, a Lego Duplo, Lego City és a Lego Technik járultak hozzá a legnagyobb mértékben. Az általános játékpiac ezzel szemben tavaly a Lego megítélése szerint nem alakult túl jól. Ezen a helyzeten nem javított még a futball világbajnokság sem. Engehausen úr az idei évre sem vár jelentősebb javulást. "Arra számítok, hogy a játékpiac Németországban tovább zsugorodik, mégpedig 1,5-2,5 százalékos mértékben." 2006-ban 1,8 százalékos volt a forgalomcsökkenés. Ennek okát Engehausen a gyerekek egyre kevesebb játékra fordítható idejében látja. Ebben a piaci környezetben a Lego forgalmának megőrzését tűzte ki célul az idei évre.