Vevőjelöltek a VNU lapjaira

2001.07.09. 14:15
A finn Sanoma WSOY sajtócsoport hétfőn közölte, hogy tárgyalásban áll a holland VNU kiadói csoporttal az utóbbi által eladásra kínált fogyasztói magazinok megvásárlásáról. A VNU ugyanakkor hétfőn közölte, hogy a Sanoma nem kizárólagos pályázó. Az eladásra felkínált, 185 címet tartalmazó lapportfólióra többen is pályáznak - írta a Reuters. Elemzők az eladásból 1,2-1,5 milliárd euró bevételt valószínűsítenek. Elemzőket idézve a Reuters még márciusban azt írta, hogy a német Bertelsmann médiacsoport a legvalószínűbb vevőjelölt a VNU fogyasztói magazinjaira, mivel az akvizícióval a német vállalat megerősíthetné pozícióit a kelet-európai piacon. A VNU fogyasztóimagazin-részlege piacvezető Magyarországon és Csehországban, és jelen van több más térségbeli országban is.