A Carlsberg a lengyel piacot vette célba
A Carlsberg vezető dán söripari konszern eladásai 14 százalékkal nőttek az idei év első felében, de üdítőitalainak értékesítése dinamikusabban fejlődött, mint söreinek eladása. A vállalat 1,56 milliárd dán korona adózás előtti eredménye a vártnál alacsonyabb. Az eredményeket rontotta, hogy jelentős piacokon, így Svédországban, Németországban és magában Dániában is romlott az értékesítési helyzet. Dániában például azért, mert az ottani fogyasztók egyre inkább az olcsóbb német söröket részesítik előnyben. Kelet-Európában viszont jelentős fellendülésről adhattak számot: eladásaik 45 százalékkal ugrottak magasabbra, működési eredményük itt 37 százalékkal javult. A Carlsberg bejelentette, hogy több lengyel sörgyárban is részesedést vásárol: két gyárban 100 százalékos, egy harmadikban pedig 80 százalékos tulajdonrészt. Ezzel a lengyel piac 16 százaléka lesz az övé.