Nő a hazai csokoládéfogyasztás

MTI
2001.10.03. 14:23
Az idén az első félévben a háztartások 4.263 tonna szeletes és 2.847 tonna táblás csokoládét vásároltak, 5,6 illetve 3,6 milliárd forint értékben - derül ki a GfK Piackutató Intézet kutatásából. A piackutatók szerint - tekintettel a kereslet utolsó negyedévben várható ugrásszerű növekedésére - a magyarországi csokoládé eladások értéke az év egészében meghaladhatja a 20 milliárd forintot, szemben a tavalyi 18,8 milliárd forinttal. Több év számsorait összehasonlítva a GfK azt állapította meg, hogy a csokoládék népszerűsége egyre nő: míg ugyanis az étkezési szokásokra vonatkozó legelső, 1989. évi felmérés tanúsága szerint mindössze a felnőtt lakosság 42 százaléka fogyasztott különösen szívesen csokoládét, addig idén ez az arány 60 százalékra növekedett.