Újabb profitwarningot adott ki a ProSiebenSAT.1

MTI
2001.11.30. 11:52
A gyenge reklámpiac miatt a német ProSiebenSAT.1 médiakonszern néhány hónap leforgása alatt immár harmadszor módosította lefelé 2001-es eredményvárakozását. A recessziós gazdasági klíma miatt Németországban a negyedik negyedévben a korábbinál is jobban visszaesik a televíziós reklámpiac - közölték pénteken a ProSiebenSAT.1-nél. A konszern adó előtti profitja az idén előreláthatólag 56 százalékkal 90 millió euróra esik vissza a tavalyi 205 millióról. A nettó és a működési profit egyaránt 45 százalékos csökkenését valószínűsítették most, és 40 százalékos visszaesést várnak a pénzforgalmi többletben. A müncheni központú vállalat a tavalyi rekordév után az idén 6-7 százalékos forgalomcsökkenésre számít. A ProSieben számításai szerint a német televíziózási piac jövőre csak kicsit javul. Tartós élénkülésre csupán az év második felében lehet számítani. Sőt, a Kirch csoport, amelyhez a ProSiebenSAT.1 tartozik, korábbi adatok szerint csak 2003-ban vár élénkülést.