Nagyon kelendőek lettek a Hyundai autói

Napi Online
2002.02.06. 11:09
A legnagyobb dél-koreai autógyár, a Hyundai Motor negyedik negyedévi nettó nyeresége év/év alapon 17 százalékkal, 251,4 milliárd vonra (191 millió dollár) nőtt, főleg a drágább modelljei iránti kereslet élénkülésének és leányvállalata, a Kia Motors részvényárfolyama emelkedésének köszönhetően. Az USA-ban úgy vették a Sonara és a Santa Fe márkákat, mint a cukrot. Az elemzők ráadásul e tendencia fennmaradását jósolják. A Hyundai negyedik negyedévi eredménye a kilenchavi adatokból következik, a cég ugyanis nem szolgált háromhavi kimutatással. A piaci konszenzus mindenesetre 18 százalékos viszaesést várt, így talán nem a véletlen műve, hogy a Hyundai árfolyama azonnal 2,9 százalékkal, 29 900 vonra ugrott. Tavaly a vállalat eddigi legjobb évét zárta: nettó nyeresége 74 százalékkal, 1170 milliárd vonra futott fel. Az üzemi eredmény is impozáns képet mutat, minthogy 60 százalékkal emelkedve 2100 miliárd vont tett ki. Az eladási volumen 4 százalékkal, 1,58 millió darabra nőtt.