A munkaerőpiaci helyzet elbizonytalanította az amerikai fogyasztókat

MTI
2002.02.26. 16:47
Kéthavi növekedés után februárban váratlanul 94,1-re csökkent a Conference Board amerikai gazdaságkutató csoport kedden közzétett átfogó fogyasztói bizalmi indexe, az amerikai fogyasztói bizalom legfőbb barométere a januári 97,8 pontról.

A Dow Jones előzetes konszenzusa 97,3-es átfogó bizalmi indexet jósolt erre a hónapra; ez stagnálást jelentett volna a korábban közzétett, kiigazítás előtti januári átfogó indexhez képest.

Az átfogó januári mutatón belül a jelenlegi gazdasági helyzet fogyasztói megítélését mérő részindex 94,8-re esett a januári 98,1-ről. A hathavi kilátásokról alkotott fogyasztói vélemény részindexe 97,6-ről 93,6-re süllyedt.

A Conference Board bizalmi indexének csökkenésében a munkaerőpiaci helyzet megítélése volt a fő tényező. Februárban a megkérdezettek 22,8 százaléka mondta azt, hogy nehéz álláshoz jutni; januárban 22,5 százalék vélekedett így. A munkahelyek számát bőségesnek tartók aránya 17,8 százalékra csökkent az előző havi 18,4 százalékról.