Business Talks '24
Üzleti konferencia
A kutatást ezer olyan egyén, főként háziasszony személyes megkérdezésével végezték, akik a legtöbb bevásárlást végzik háztartásukban.
A felmérésből kiderült, hogy a lakosság mintegy egyharmada szívesebben vásárolja a szórakoztató elektronikai termékeket, a ruházati cikkeket és a bútorokat is szakboltban.
A különböző bolttípusok közül a barkács és hobbi termékekre, valamint a sportfelszerelésekre specializálódott üzleteknek jelentenek nagy konkurenciát a hipermarketek.
A kutatást egyidejűleg Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban is elvégezték. A nemzetközi összehasonlításból kiderült, hogy Magyarországon választják legkevesebben a szaküzleteket.
A felmérés szerint a napi fogyasztási cikkeknél a szakboltok szerepe csökken. Csak a hús- és édességboltok kedvelőinek aránya nem csökkent az első, 1999. évi kutatáshoz képest.
A megkérdezettek 26 százaléka vásárol szakboltban húst, 16 százaléka friss zöldséget és gyümölcsöt, 14 százalékuk pedig húskészítményeket. A felmérés szerint szakboltban vásárol a válaszadók 8 százaléka édességet, 7 százalékuk kenyeret és péksüteményt, 4 százalékuk pedig kozmetikumot.
Business Talks '24
Üzleti konferencia