Növekvő forgalom mellett kisebb profittal zárta az idei év első negyedét a Európa legnagyobb sportruha- és sportszergyártója, a német Adidas-Salomon. A herzogenaurachi konszern forgalma 5 százalékkal 1,64 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 1,56 milliárd euróról. Működési profitja viszont 20,9 százalékkal 98 millió euróra, tiszta nyeresége 3 millió euróval 43 millió euróra csökkent. Eladásai alapján az amerikai Nike után a világ második sportszer- és sportruházati cége a profit csökkenését az ez évi futball világbajnoksággal kapcsolatos magasabb marketing-költségekkel és a kiskereskedelmi hálózat bővítésével magyarázta. Az Adidas az első negyedévi eredmények közzétételekor megerősítette korábbi prognózisát, miszerint az idén nettó profitjának 5-10 százalékos emelkedését várja a tavalyihoz képest, és átlagosan legalább 5 százalékos forgalomnövekedéssel számol. Az Adidas 2001-ben 208 millió eurós tiszta nyereséget ért el, 15 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Forgalma 5 százalékkal 6,1 milliárd euróra nőtt tavaly.