Piacvezető lett a Borsodi Sörgyár

MTI
2002.05.03. 15:08
A múlt évi teljesítménye alapján 30 százalékot meghaladó piaci részesedést ért el és piacvezető lett a magyar sörpiacon a Borsodi Sörgyár Rt. - tájékoztatta az újságírókat Bognár Gyula, a cég elnök-vezérigazgatója pénteken Budapesten. Az elnök-vezérigazgató szerint a magyar sörpiacon évente 7,1-7,3 millió hektoliter sört adnak el. A Borsodi Sörgyár 2,15 millió hektolitert értékesített 2001-ben. A cég tavalyi nettó árbevétele elérte a 32,7 milliárd forintot, ami mintegy 5 milliárd forinttal több az előző évinél. A Borsodi Sörgyár Rt. adózás előtti eredménye 54 százalékkal emelkedett a múlt évben, 4,7 milliárd forintot tett ki. Bognár Gyula az idei tervekről nem akart részletesen beszélni, mondván, hogy igen sok függ attól, milyen időjárás lesz a nyári hónapokban, továbbá azért sem, mert szerinte nagyon éles verseny folyik a hazai sörpiacon az első három helyen lévő sörgyár között. Utalt ugyanakkor arra, hogy az idén is kétszámjegyű eredménynövekedést vár el a magyar cégtől a belga tulajdonos.