A németek gyakrabban vásárolnak diszkontokban az euró bevezetése óta

euractiv.hu
2002.05.21. 10:41
A bielefeldi Emnid közvélemény-kutató felmérése szerint a németek 59 százaléka az év eleje óta jobban szemmel tartja, hogy melyik bolt tart árleszállításokat. A megkérdezettek 40 százaléka pedig a minőségi árucikkek helyett most inkább az olcsóbb, nem márkás cikkek felé fordult. A felméréséből kiderül az is, hogy mindenekelőtt a nők és a nagycsaládosok vetik össze a boltok árait. Egy másik intézet korábbi kutatása arra az eredményre jutott, hogy minden második német idén eláll a nagyobb bevásárlásoktól az euró bevezetésekor tapasztalt áremelkedések miatt. Szakértők úgy látják: a vásárlási kedv megcsappanása miatt a kiskereskedelemben elkerülhetetlenek lesznek a nagyobb árleszállítások. Az euró bevezetése óta készült különböző felmérések azt mutatták, hogy a német vásárlók az euró bevezetését az áremelkedéssel kapcsolták össze. Különösen az sokkolta a németeket, hogy az élelmiszerek januárban 6,7, februárban 5,7 százalékkal drágultak meg az egy évvel azelőtti szinthez képest. Szakértők szerint azonban az áremelkedésben főként az év elejei adóemelések és a szokatlanul kemény téli időjárás játszott szerepet.