Megjárták a szponzorok a francia fociválogatottal

MTI
2002.06.11. 15:35
A francia labdarúgó válogatott számos szponzora - annak reményében, hogy a csapat a most folyó világbajnokságon dobogós helyen végez - összesen mintegy 38 millió eurót folyósított az idén a francia labdarúgó szövetségnek(FFF). Ez utóbbi költségvetésének ez több mint 30 százaléka.

A nagy szponzorok közé tartozik az Adidas, a Carrefour francia kereskedelmi nagyvállalat, a Crédit Agricole, jegyzett tőkéje szerint a legnagyobb francia pénzintézet.

Ezek a francia sajtó szerint most újraszámolhatják befektetéseik értékét - melyek gyakorlatilag reklámbefektetések -, mivel a francia csapat nem szerepel tovább a világbajnokság mérkőzéseinek közvetítési programjában, azaz jelentős "reklámidő" marad el.

Az FFF számláit némileg egyenesbe hozhatja, hogy a francia válogatott tagjai nem kapnak egyetlen eurót sem VB-s szereplésükért a szövetségtől.

A francia központi televíziót, a TF1-et azonban még nagyobb összegű veszteség érheti, hiszen a közvetítések franciaországi viszontsugárzási jogainak megszerzésére 168 millió eurót áldozott, és azt remélte, hogy a franciák mérkőzéseinek közvetítése során felkínált reklámidőkkel - esetleg a döntőig - ezt vissza is szerezheti. Most nagy kérdés, kinek és milyen műsorokban tud ugyanannyi reklámidőt - jó pénzért - eladni.

A TF1 párizsi tőzsdén forgó részvényének ára kedden délelőtt nem véletlenül zuhant hirtelen több mint 4 százalékot.