A lakossági üzletek javítják a Citigroup nyereségét

MTI
2002.07.17. 16:25
A vezető amerikai pénzügyi csoport, a Citigroup 15 százalékos negyedévi nyereségnövekedésről adott számot kedden. Az eredmény javulását elsősorban a lakossági hitelezés és a kártyaüzlet felfutásának tulajdonítja, itt a fejlődés 25 százalékos volt, befektetési banki tevékenysége viszont alig nőtt - jelenti a Reuters hírügynökség. A mintegy száz országban tevékenykedő bankcsoport tiszta bevétele az elmúlt negyedévben 4,08 milliárd dollárt ért el, míg az elmúlt év azonos időszakában 3,54 milliárdot. Az idei eredményt 167 millió dollárral rontották a WorldCom távközlési óriáscég bukása okán szükségessé vált leírások. A 78 cent részvényarányos eredmény ezzel együtt egy centtel jobb, mint az elemzői várakozások átlaga. A Citigroup az eddigi legalacsonyabb amerikai kamatszintet kihasználva kedvezően fejlesztheti széleskörű pénzintézeti tevékenységét, ellensúlyozva a tőzsdei bessz okán keletkező gyenge üzleti eredményeit.