A Sanoma 88 százalékkal növelte nyereségét

MTI
2002.08.08. 13:58
A magyar magazinpiacon is jelentős pozíciókat birtokló finn Sanoma WSOY kiadói csoport 88 százalékkal növelte a működési nyereségét az első félévben. A féléves nyereség 56,8 millió euró volt, a második negyedévi pedig 42,7 millió euró - közölték a csoportnál csütörtökön. A kiadói csoport elsősorban egyes vállalkozásai értékesítésének tulajdonítja a nagy javulást.

A Sanománál úgy látják, hogy árbevételük és működési nyereségük is az idei évben jelentősen növekszik majd, és ebben kiemelkedő szerepe van a felvásárolt holland VNU kiadó javuló adatainak.

A teljes vállalati csoport árbevétele, amelynek mintegy felét teszik ki a hirdetési bevételek, 2002 első felében 57 százalékkal nőtt a tavalyi első félévhez képest.

A színes magazinok kiadásával foglalkozó részleg hirdetési bevételei, amelyek a teljes bevételek negyedét érték el az első félévben, csökkentek Finnországban és Hollandiában, de nőttek például Magyarországon és Romániában - közölték.