Lovagi torna: Orbán vs. Simor

2010.04.30. 13:50 - Index

OB-II146 Hungar G 20100429112711
Orbán-Simor karikatúra (forrás: Wall Street Journal)

A fenti karikatúra a Wall Street Journalban látható annak a blogbejegyzésnek az illusztrációjaként, mely a Magyar Nemzeti Bank körül folyó harcot elemzi. Orbán Viktor még hétfői sajtótájékoztatóján mondta azt, hogy a jegybank nem az offshore-lovagok helye, amivel megkezdődött az Orbán-Simor ütközet. Simor András jegybankelnöknek ugyanis esze ágában sincs idő előtt távozni, és ezt ki is jelentette. A képen szereplő népies ruhába öltözött figura azt mondja, hogy Mr. Simor, itt nincs helye offshore-lovagoknak. A páncélos lovag azt válaszolja, hogy Mr. Orbán, itt nincs helye a politikának.

Kommentek

  • 2010.04.30 19:04:00JackLeo

    Joseph Adama: "Törvényes, szabad választás volt. A szabályok ismertek voltak.
    Két forduló között az mszp felhívta erre a szavazók figyelmét, hogy ez a fidesznek 2/3-ot fog jelenteni."

    Ne tedd ezt velem!!!! Eddig ötször írtam le, hogy gratulálok a fidesznek a jelentős, meggyőző és kétharmados parlamenti mandátumszámot eredményező választási eredményhez. Én nem vagyok fidesz, hogy a szabad választások eredményét kétségbe vonjam!!!!! Nem emlékszel? 2002, 2006??? Haza nem lehet ellenzékben, csaltak, kék cédula stb.??? Nem. A fidesz hatalmas meggyőző győzelmet aratott. De ne higgye már el, hogy ez azt is jelenti, hogy ő maga a nemzet!!! Ezt mertem csöndesen megkérdőjelezni. Azt hiszem joggal. Nem?

  • 2010.04.30 19:05:22somogg

    Joseph Adama,
    ez jo visszavagas volt :)

  • 2010.04.30 19:08:11Joseph Adama

    JackLeo

    Egyéni képviselői helyeket nézve nincs mit megkérdőjelezni. Nemzet közösségekből áll. 2 volt mszp, egy független, tőbbi fidesz. Lehet itt a számokkal játszani , de felesleges.

  • 2010.04.30 19:09:52Joseph Adama

    Én most kiszállok, mert ez már megint messzire ment. Simor a téma szeritem.
    Ne offoljatok!:)

  • 2010.04.30 19:09:55Recoil

    "Sötétség délben" című Arthur Koestler könyvet mindenkinek ajánlom, de főleg a lelkes baloldali, Simor seggnyalóknak és méltányoskodóknak.

    Ha rendet kell tenni egy országban, akkor hozzá kell látni a munkának és a nagytakarításnak.

    Ha több milliárd forintba kerül is,
    a szart elkell takarítani az útból, ez egyébként mindig többe kerül, mint a tisztán tartás.

    És még valami!

    A Magyar, a Nemzeti, a MagyarNemzetiBank elnökének ne legyen már, könyörgöm ne!

    Ne legyen már külföldi, off-shore céges megtakarítása..

    Ne legyen..

    Ha ez az átlag ember szemét még mindig nem csípi,
    akkor javaslom Arthur Koestlel (Kösztler Artúr):
    Sötétség délben c. művét mindeninek.

    Vége a Kádár rendszernek.
    Vége a kommunizmusnak.
    Vége a posztkommunizmusnak.

    Maradék liberálisok és Elvtársak!

    Ürítsétek ki a zsigereiteket, különben mehettek a pszichiátriára! :))))

  • 2010.04.30 19:15:07somogg

    Recoil,

    en meg a "Hogyan gyujtsak vilagot sotet elmemben" cimu konyvet ajanlanam neked. A hirdetesekbol ugy emlekszem a Pszichiater a csaladban sorozatban jelent meg. A nagytakaritashoz eloszor uj politikai elitre lenne szukseg, nem egy regi masodik korere.

  • 2010.04.30 19:16:23JackLeo

    "Egyéni képviselői helyeket nézve nincs mit megkérdőjelezni. Nemzet közösségekből áll. 2 volt mszp, egy független, tőbbi fidesz. Lehet itt a számokkal játszani , de felesleges."

    Van 10 körzet. 9 körzetben nyer A párt 1 szavazattal, egyben B párt 10 szavazattal.

    ez esetben A párt 9 mandátumot kap, B egyet. A pártra X + 9 B pártra X + 10 ember szavazott.

    De még egyszer EZ MEDDŐ VITA! Senki nem kérdőjelezi meg a győzelmet. De te meg ne kérdőjelezd már meg, hogy a fidesz ennek ellenére nem "A NEMZET" maga! Egy párt. Amit megválasztanak, majd leváltanak. Képviseli azokat, akik rá szavaztak. És vitatkozik azokkal, akiket a nemzet másik része választott meg. Ennyi.

    Engem nem képvisel a fidesz. Mint ahogy nem képviselt az MSZP-sem. És bosszant, mikor egy politikus az én nevemben veri a mellét, még ha amúgy sokan is szavaztak rá. Egy kicsi szerénységet kérek csak, nem azt, hogy ne örüljenek a győzelemnek, vagy ne használják a felhatalmazásukat. Ennyi. Sokat kérek?

  • 2010.04.30 19:23:50JackLeo

    Recoil: Mégis mire gondolsz? Hogy lássuk be, hogy aki nem fogadja el a nagy vezért feltétel nélkül annak csak a kivégzés juthat? Mint Rubashov elvtársnak? Hogy még örüljünk is, hogy végre kivégeznek?

  • 2010.04.30 19:24:37JackLeo

    Recoil: Olvastad te egyáltalán Arthur Koestler???

  • 2010.04.30 19:28:20JackLeo

    "Vége a Kádár rendszernek.
    Vége a kommunizmusnak." :

    Azaz? Nem egy párt és annak tejhatalmú elnöke dönt el mindent az országban?
    Előtérbe kerül a szabad vállalkozás a "közös tulajdonnal" szemben?
    Nem lesznek államosítások?
    Lesz szabad és független Nemzeti Bank nem úgy mint Kádár alatt?

    Hurrá!

  • 2010.04.30 19:28:58emzéperiksz

    flort: szerintem kevesen. Azt is kevesen értik, hogy a jegybankelnöknek nem a népnek kell tetszenie, nem Gipsz Jakab meg Kovács 23 József számára kell hiteles személynek lennie, hanem a nemzetközi piac és a befektetők számára.

    Azok meg totál odavannak Bajnaiért meg Oszkóért, sőt Simorért is. Januárban voltam Bécsben egy nemzetközi régiós konferencián. A miniszterelnökök közül Bajnai aratta a legnagyobb sikert, a jegybankelnökök közül Simor. Volt olyan kérdés a jegybankelnökökhöz, hogy melyik másik országban lennének legszívesebben jegybankelnökök, ha váltani kellene, és a legtöbben Magyarországot választották :)

  • 2010.04.30 19:29:00Akitlosz

    Wall street jurnal! :-) Na persze.

    Ez csak egy blog.

  • 2010.04.30 19:29:17Recoil

    >>Somogg

  • 2010.04.30 19:39:17JackLeo

    emzéperiksz: Kicsit ambivalens a helyzet. Egyrészt sok sok embernek nevezett droid kap hisztirohamot az IMF az EU vagy a külföldi tőkés szavak hallatán, de pont ezek függenek (az országgal egyetemben) ezektől. Nem az a fránya IMF tukmálja ránk a kölcsönét, mi mentünk és megyünk is még folyamatosan térden állva a pénzért. És ha nem adnak, akkor vagy drasztikus adó EMELÉS jön, vagy nem lesz novemberi és decemberi nyugdíj meg mondjuk a kórházak fele bezár.

    De lehet Görögországra tekinteni. Az mégsem mi vagyunk. A németek helyében adnátok pénzt a görögök megmentésére, ha tudjátok, hogy két év múlva ugyanitt állnak majd? Nem. Nem adnátok, mert a német adófizető sem hülye, hogy a 45-éves görög nyugdíjasokat fizesse. Tehát csak akkor ad, ha eltörlik a 13. és 14. havi bért a közalkalmazottaknak, emelik (15-20 évvel!!!!) a nyugdíj korhatárt stb. Mit mond erre a görög droid???? "Le az IMF-el, fizessenek a politikusok, ne én, kapitalista tőkések hibája minden, ellopták a nép pénzét stb." Ismerős valahonnan?????

  • 2010.04.30 19:41:50B0BDobalina

    @Joseph Adama
    Továbbra is várom a szakmai érveket Simor törvénytelen leváltásával kapcsolatban. Ha lennének, valszeg már mondtál volna.
    Annyi mindenkit le lehetne/kéne váltani, vajon miért olyan fontos pont rögtön Simort, akit nem kéne, és a jelenlegi szabályok alapján nem is lehetne? Gondold végig, kérlek.

  • 2010.04.30 19:46:36emzéperiksz

    Recoil: tényleg ne legyen neki offshore cége, mert nem elegáns. De az átlagember véleménye ebben az esetben - szvsz - le van szarva.

    A háztartásoknál van kb. 700-750 milliárd forintnyi állampapír, és több mint 5200 milliárd forintnyi devizahitel.

    Ebből mi is következik? Sajnos a magyar állampapírt a külföldiek meg az intézmények veszik, a háztartásoknál az állampapír-állomány mindössze 5 százaléka található. A magyar átlagember nem egy takarékoskodó fajta, olyan, aki a belső megtakarításaival meg tudja védeni az országot a külföldi spekulánsoktól. (Ellentétben a japánnal vagy a kínaival.)
    A magyar átlagember éppen ellenkezőleg egy többé-kevésbé felelőtlen devizaadós, aki még kiszolgáltatottabbá teszi az országot a külföldi spekulánsoknak, és még jobban sarokba szorítja a monetáris politikát.

    Innentől pedig egyértelmű, hogy ki felé legyen hiteles a jegybank elnöke: a piac és a befektetők felé. A háztartások szerepe ugyanis a forint és az állampapírpiac stabilizálásában lepkefing hozzájuk képest.

  • 2010.04.30 19:52:07lo vag

    2008. május 3.
    Nagyságrendekkel több fizetésben részesül Simor András, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) elnöke, mint az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve (Fed) vezetője, Ben Bernanke. Míg Simor havonta bruttó 7,4 millió forintot keres, addig amerikai kollégájának 2 millió 430 ezer forintnak megfelelő dollárnyi javadalmazással kell beérnie.
    [link]

  • 2010.04.30 19:55:58JackLeo

    emzéperiksz: "A magyar átlagember éppen ellenkezőleg egy többé-kevésbé felelőtlen devizaadós, aki még kiszolgáltatottabbá teszi az országot a külföldi spekulánsoknak" :

    Ha valamit, ezt föl lehetne róni a jegybankelnöknek. Miért is nem tett semmit a devizában való eladósodás ellen? Mert ezt a kormányok Orbán Viktor vezetésével ( lakáshitelezés aránytalan és deviza hitelekből finanszírozott mesterséges felpörgetése) rövidtávú növekedési érdekek miatt kikövetelték.
    Erre való a független jegybank, hogy az ilyet akár a kormány ellenében is megakadályozza. Itt bizony megbukott Simor. De ugye nem vele indult, hanem Járaival és Orbánnal. Csak ezt már senki nem szeretné hallani.

  • 2010.04.30 19:56:12Nobody

    "... kezdődik!"

    Ha nem lenne világos: az elkúrás.

  • 2010.04.30 20:01:08elfogult

    Offshore lovag vs. bányalovag

  • 2010.04.30 20:01:17Nobody

    lo vag: Erről volt több cikk, nem a maszop találta ki ezeket a fizetéseket, visszanyúlik egészen az Antall kormányig.

    Járai 45 milliót keresett évente.

  • 2010.04.30 20:01:20JackLeo

    lo vag: Ne hasonlítsad már össze az almát a körtével. Az amerikai jegybank elnöke megválasztása pillanatában dollár milliomos a lemondása után írandó emlékiratai előlegeiből és a jövendő tanácsadói szerződéseiből. Egy Csányi Sándor (nem oligarha, hisz jobboldali) vagy egy Széles Gábor (ő sem oligarha természetesen) hivatalosan is 10-20-szorosát keresi Simor fizetésének. Az LMP a kampányára többet költött mint Simor 4 évi összes fizetése. Ez a baj? Mi a fontosabb az országnak? Az LMP-s plakátok, vagy hogy a jegybank elnöke nem legyen megvehető?

  • 2010.04.30 20:01:31marosy

    Az összes ballib kinyalhatja a seggemet.

  • 2010.04.30 20:04:32Nobody

    "A Simor Andrást ért támadásokra érkezett elemzői reakciókból kiderül, hogy a piaci szakértők körében megoszlanak a vélemények az ügy súlyosságáról. A hazai és külföldi elemzők többsége azonban úgy véli, hogy a jegybankelnök eltávolítása nem lenne jó lépés a Fidesz részéről, hiszen a vezércsere a forinttal kapcsolatos félelmek kiújulásához és a további kamatcsökkentés előtti tér beszűküléséhez vezetne, ami ellentétes lehet az új kormány kamatpolitikáról alkotott elképzeléseivel is."

    [link]

  • 2010.04.30 20:05:31emzéperiksz

    JackLeo: ezt az új kormányrendeletet a devizahitelezés szigorításáról speciel éppen Simor bulizta ki.

  • 2010.04.30 20:09:53JackLeo

    emzéperiksz: Mikor is? A kvázi csőd után? No ez a gond. Nem szabadott volna eljutni idáig. Ebben persze Járai, Simor, Orbán, Medgyesi és Gyurcsány egyetemleges felelősséget vállalnak.

  • 2010.04.30 20:10:28JackLeo

    marosy: Gratulálok. Gyökerénél ragadtad meg a problémát :)

  • 2010.04.30 20:11:57afalujegyzője

    "Ha rendet kell tenni egy országban, akkor hozzá kell látni a munkának és a nagytakarításnak."

    Ebben még a törvények sem szabad, hogy megakadályozzanak. ;) Nagy elődeink is túltették magukat ezeken az apróságokon.
    Ha mondjuk uezt egy Megyo-Járai meccsen látod, akkor is így gondolnád???

    "Vége a Kádár rendszernek.
    Vége a kommunizmusnak.
    Vége a posztkommunizmusnak"

    Szerintem meg most kezdődik, amikor a fideszbe átzsilipelt elvtársak elhitetik a néppel (nemzettel :), hogy az állam majd mindig, mindenki helyett mindent megold...

  • 2010.04.30 20:13:20Nobody

    JackLeo:

    "Egyébként a svájci frank hitelezés elterjedése nem kelet-európai unikum. Franciaországban, Dániában, Görögországban, Ausztriában vagy éppen Németországban is népszerűek a svájci frank hitelek (például a „pénzügyileg tudatlan” osztrákok állampolgárok hiteleinek közel egyharmada svájci frank alapú). Sőt, Nagy-Britanniában is általános jelenség volt a svájci frank hitelek felvétele az 1980-as években, ebben fordulatot az angol font brutális leértékelődése hozott a kilencvenes évek elején."
    [link]

  • 2010.04.30 20:14:48emzéperiksz

    JackLeo: az idén, de ez annyira Simor egyéni akciója lehetett, hogy a monetáris tanácstagok is csak lestek, mint a moziban, amikor bejelentette, hogy mit akar.
    A devizahitelezés még Járai idején indult be komolyan, de ezt az egész fost szerintem nem a jegybanknak, hanem az akkori kormánynak kellett volna kezelni jogszabályi szinten. Persze nem tette: kellett a népnek az új Yaris nulla önerővel, meg albérletet sem akar senki fizetni, és ha már ott a lakás, egy plazmatévé sem árt a nappaliba 30 százalékos THM-mel.

  • 2010.04.30 20:15:57emzéperiksz

    Nobody: ez így van, de az osztrákok is betiltották az idén a chf-hitelt a háztartásoknak, vagy legalábbis hoztak valami szigorítást.

  • 2010.04.30 20:15:57lo vag

    NÉPSZABADSÁG ONLINE
    2009. március 11.

    "Surányi György volt jegybankelnök élesen bírálta a Magyar Nemzeti Bank elmúlt időszakban tett lépéseit. Amelyek közül nem egy hozzájárult, ahhoz, hogy itthon nem hogy enyhüljön, hanem ellenkezőleg mélyüljön a válság.

    A szakember élesen bírálta a jegybankot az elmúlt időszak következetlen megnyílvánulásai és szerinte hibás lépései miatt.

    Úgy vélte, a válság kitörése után nem a gazdaság mutatóinak gyenge volta miatt került Magyarország a céltábla közepére. Ennek egyik markáns oka a devizatartalékok alacsony szintje volt. A befektetők összevetették a meglévő adósságot a tartalékokkal, és e tekintetben az ország a mezőny végére került.

    Ez súlyos monetáris politikai hibának bizonyult.

    Emellett további olyan hibákat is felrótt a jegybanknak, amelyek hatása a későbbiekben mélyítette a krízist. Megítélése szerint ilyen volt a sáveltörlés.

    Azt is hibának tartja, hogy a Magyar Nemzeti Bank kommunikációja és lépései nem voltak következetesek. Tavaly 247 forintos euróárfolyamnál a jegybank kamatot emelt, amivel kikezdte a magyar gazdaság versenyképességét, hiszen az árfolyam egészen 228-ig erősödött.

    Az előzőekkel szemben, januárban 290-es kurzusnál kamatot csökkentett az MNB. Miért volt erre szükség? – tette fel a kérdést, majd folytatta: mindezek után februárban Simor András egy interjúban úgy fogalmazott: „gyenge az árfolyam, gyenge a gazdaság". Surányi erre újabb kérdést tett fel: tessék mondani, milyen volt a gazdaság tavaly nyáron, amikor 230-nál állt a jegyzés?"

    [link]

  • 2010.04.30 20:19:57Nobody

    lo vag:

    Válasz a Surányi kritikára Karvalitstól:

    [link]

  • 2010.04.30 20:23:24Nobody

    lo vag:

    "Karvalits Ferenc rámutatott: "a felelőtlen "fiskális alkoholizmus" időszakában a jegybank lehetetlen feladat előtt áll, nincs jó választása. A jegybank az árstabilitás elérésével, fenntartásával tud leginkább hozzájárulni a társadalmi jólét bővüléséhez." Ugyanakkor állítja: "a jegybank csak olyan mértékben lazíthatja a monetáris kondíciókat, csökkentheti az irányadó kamatot, amit a piac értékítélete is visszaigazol". Az alelnök szerint Surányi írásában a jegybankétól eltérő monetáris politikai filozófia jelenik meg, amelyben a gyengébb árfolyam versenyképesség-javító hatásai hangsúlyosak, miközben nem szól a jegybank alapvető küldetéséről, a forint értékállóságának megőrzéséről."

    [link]

  • 2010.04.30 20:24:37flippant

    Vitya nem tanult korábbi hibáiból és megint elkezdett Istent játszani. Erre Kohn bácsiék elkezdték kicsit gyengíteni a forintot és Vitya megijedt. Rájött, hogy ez csak figyelmeztetés volt, mi meg rájöttünk, hogy az IMF nyerte meg a választásokat.

  • 2010.04.30 20:26:15emzéperiksz

    lo vag: Surci is pofázik összevissza. Civilben CIB Bank elnökként megszüntette az FHB-s jelzáloglevél forrású támogatott forinthiteleket, tolta helyette a lakosságnak a szuperkockázatos, részvény eszközalapokat tartalmazó unit linked életbiztosításokkal kombózott CHF-lakáshitelt. A hivatkozási alap az volt, hogy anyuci ad elég forrást (meg az ING, a Generali meg az Uniqa amúgy is több jutalékot fizet). Ez volt 2008 tavaszán.

    (Aztán amikor beütött a krach, 2008 okt. végén egy tollvonással szüntették meg az összes ilyen lakáshitelt, pár hónapra rá visszakönyörögték magukat a picsán rúgott FHB-hoz, hogy hadd árulják smét a forint alapú lakáshitelét... Szép...)

    És ez a Surányi, aki 2008 tavaszán megszüntette a lakosság számára jónak mondható forinthitelt, 2009-ben - amikor a devizaforrások végképp elapadtak, a CIB-ből ki kellett rúgni a vezért meg még pár száz embert, és jött a Spurny válságmenedzsernek - már a forinthitelek mellett kardoskodott.

  • 2010.04.30 20:32:15Nobody

    flippant:

    "Az IMF nyerte meg a választásokat" - epic lol :-)))

    Hát igen...

    Nem a jegybankkal van itt baj, a fiskális politika csődje bajaink fő oka, és félő, hogy ez ügyben nem lesz átütő előrelépés.

  • 2010.04.30 20:33:19afalujegyzője

    "Míg Simor havonta bruttó 7,4 millió forintot keres, addig amerikai kollégájának 2 millió 430 ezer forintnak megfelelő dollárnyi javadalmazással kell beérnie. "

    Bónuszok + stb.?
    Jó, ne legyen jegybank elnök., Menjen el egy ker. bankba, ott biztos megfizetik, ha már az országnak nem kell ;)
    Lett nekünk egy csomó magyar származású Nobelünk is, csak el kellett kergetni hozzá pár tudóst az országból. Ebben régóta nagyok vagyunk :(

  • 2010.04.30 20:36:45afalujegyzője

    "Az összes ballib kinyalhatja a seggemet"

    Ez tetszetős érv, megfontolandó :D
    És gondolom, mindenki ballib, aki nem úgy gondolkodik, mint Ön :)
    Hol is lenne a fenti eseményre lehetőségem?

  • 2010.04.30 20:42:56lo vag

    Nobody:

    Nem válasz: hazudozás, mellébeszélés, locsogás.

    Surányi: "247 forintos euróárfolyamnál a jegybank kamatot emelt."

    Karvalits: "A jegybank csak olyan mértékben lazíthatja a monetáris kondíciókat, csökkentheti az irányadó kamatot, amit a piac értékítélete is visszaigazol."


    emzéperiksz

    Neki kell üzenni: cib@cib.hu

  • 2010.04.30 20:48:10Nobody

    lo vag: Ezt Karvalitsal beszéld meg.

    Ha megbocsátsz publikációi, szakmai pályája alapján Karvalits válaszát nem tekinteném locsogásnak, mellébeszélésnek.

    Surányit én nem meinősítettem, Karvalitsot Te rögtön.

    Jut eszembe, ha így meg tudod ítélni Karvalitsot, a Te publikációidat és szakmai teljesítményed hol tudom megtekinteni, hogy hitelesnek tarthassam, amit Karvalits válaszáról írtál?

  • 2010.04.30 20:50:30nyünyüge

    @mónikaa:
    Orbán kirugja Simort /mert offshore-lovag/ és kinevezi mondjuk Járait /mert kebelbarát/.
    Akkor mennyivel vagyunk előbbre szerinted?

  • 2010.04.30 20:52:40Nobody

    lo vag:
    De ha már kommentelgetónk, meg műpolitizálunk itten, jut eszembe:

    Karvalits nem Fidesz közeli véletlenül?

    "Karvalits Ferenc (Zalaegerszeg, 1964. május 22. –) magyar közgazdász, jegybankár, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke, a Földhitel- és Jelzálogbank (FHB) volt elnöke.
    Felesége Szelényi Zsuzsanna (a Fidesz korai éveiben a mozgalom, illetve párt politikusa, aki később elhagyta a Fideszt), három gyermeke van."

    [link]


    Most akkor locsog, hazudik, mellébeszél?

  • 2010.04.30 20:55:42Nobody

    "Karvalits Ferenc 1989 és 1994 közt a Fidesz gazdaságpolitikai szakértője volt."

    Utána a meg Wallisnál dolgozott, úgyhogy ennyit a nagy magyar elitről, meg ki hová is "tartozik".

    Műsor nekünk. Simor eltávolítása is a klasszikus gumicsont - értelme nincs, de lehet rágni.

  • 2010.04.30 21:19:52afalujegyzője

    A Monetáris Tanács állásfoglalása a pénzügyi stabilitásról (2006. április 10.)

    "Tartós forintgyengülés különösen a devizahitelekkel rendelkező ügyfelek terheit növelné meg, ezzel számottevő veszteséget okozva az ügyfeleknek és a bankoknak egyaránt. Mindez a banki hitelveszteségek növekedésén túl a hitelkereslet visszaeséséhez és a bankokba vetett bizalom esetleges csökkenéséhez vezethet, ami visszavetheti a pénzügyi közvetítés hatékonyságát és korlátozhatja a jövőbeli fejlődési lehetőségeit. Mind a lakossági, mind a vállalati adósságon belül egyre jelentősebb arányt képviselnek az árfolyam-kockázatokkal szemben nem fedezett banki devizahitelek. A háztartási hitelezésben rendkívül aktív pénzügyi vállalkozásokra szintén a devizahitelezés a jellemző, ezért a pénzügyi közvetítőrendszer szempontjából jelenleg ez a folyamat tekinthető a legfőbb kockázati tényezőnek."

    [link]

  • 2010.04.30 21:27:08kapdbeabalbokám

    Én most haragszom a lovagra!
    Többé szóba se állok a MNB-vel.
    Éljenek meg ahogy akarnak.(vagy menjek?)

  • 2010.04.30 21:28:02emzéperiksz

    lo vag: 2008 nyarán, amikor ez történt, magas volt az infláció az elszabaduló kőolaj- és élelmiszerárak miatt. Oké, aztán kipukkant a commodity-lufi, de ha visszaemlékszel, akkoriban az Európai Központi Bank is folyamatosan emelte a kamatot 4,25 százalékig, ha jól emlékszem. Akkor mindenki a kurva magas inflációtól fosott, utólag persze kiderült: fölöslegesen. De utólag okosnak lenni könnyű - ennyit lehet mondani Surci érvelésére.
    Persze a 228 forintos euró lehet, hogy szar a gazdaságnak, de a 400 forintos benzin meg a 300 forintos kenyér is szar a magyar gazdaságnak. Lehetett választani, és Simor inkább az olcsóbb benzint, kenyeret választotta.

  • 2010.04.30 21:39:25Nobody

    ezéperiksz:
    Az a baj, hogy megint nyakunkon van az az átok commodity-lufi. Olaj épp 86 dolláron, a gyengébb forint inflációs következményei kis nyitott gazdaságunkban ismertek, ez pedig a kamatcsökkentés ellen fog hatni. Simor kilőjük = ugyanaz. Magas kamatok, vártnál magasabb magas infláció, alacsony növekedés, kevesebb adóbevétel, elszálló áht. hiány - Fidesz valóban maga ellen játszik.

    Járai időszakában egyébként készült az MNB-ben tanulmány arra, hogy a gyengébb forint sokat nem tesz hozzá az export versenyképességéhez. Nyilván nem a 225 Ft-os árfolyam az ideális, de baromira észnél kell lenni a 300 Ft irányába visszafelé is, amit Simor minden kamatvágás után el is mond: "csak akkor van mód további kamatcsökkentésre, ha...

  • 2010.04.30 21:43:13Nobody

    A jegybanki függetlenség politikai értelme:

    [link]

  • 2010.04.30 21:45:17lo vag

    Nobody:

    Igen.

    Surányi (többek között) a következőket kifogásolta:
    - 247 forintos euróárfolyamnál a jegybank kamatot emelt;
    - januárban 290-es kurzusnál kamatot csökkentett.

    Ha igaz lett volna, amire Karvalits hivatkozott ("a jegybank csak olyan mértékben lazíthatja a monetáris kondíciókat, csökkentheti az irányadó kamatot, amit a piac értékítélete is visszaigazol"),
    akkor a fentiek ellenkezőjét csinálták volna.

  • 2010.04.30 21:52:12Nobody

    lo vag: erre mzperx választ írt, idézem:

    "2008 nyarán, amikor ez történt, magas volt az infláció az elszabaduló kőolaj- és élelmiszerárak miatt. Oké, aztán kipukkant a commodity-lufi, de ha visszaemlékszel, akkoriban az Európai Központi Bank is folyamatosan emelte a kamatot 4,25 százalékig, ha jól emlékszem. Akkor mindenki a kurva magas inflációtól fosott (EZ A LÉNYEG, EZÉRT VOLT KAMATEMELÉS), utólag persze kiderült: fölöslegesen. De utólag okosnak lenni könnyű - ennyit lehet mondani Surci érvelésére."

    A 290-es árfolyam mellet kamatcsökkentés pedig valóban elhamarkodott volt, de a mély recesszió, és a dezinflációs folyamatok mellett ezt akkor úgy tűnt, hogy belefér, különösen, miután 11,5%-król jöttünk visszafelé. Tény, hogy az élet azt akkor nem igazolta vissza. (Nézd meg az akkori katacsökkentés indoklását az MNB oldalain!)

    "Utólag könnyű okosnak lenni" - hogy idézzem emzéperiksz-et.

  • 2010.04.30 21:59:50Nobody

    lo vag: ... és mellesleg a jegybank abból a 290 melletti kamatcsökkentéses esetből igen sokat tanult, azért nem rohan most ész nélkül lefelé...

  • 2010.04.30 22:01:56afalujegyzője

    "Persze a 228 forintos euró lehet, hogy szar a gazdaságnak, de a 400 forintos benzin meg a 300 forintos kenyér is szar a magyar gazdaságnak. Lehetett választani, és Simor inkább az olcsóbb benzint, kenyeret választotta."

    Nem választotta, a Zorbánék által elfogadott hatályos törvény KÖTELEZI rá ;)

    2001. évi LVIII. törvény a Magyar Nemzeti Bankról:
    „Az MNB elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása. Az MNB elsődleges céljának veszélyeztetése nélkül, a rendelkezésre álló monetáris politikai eszközökkel támogatja a Kormány gazdaságpolitikáját.”
    A tv.:
    [link]

  • 2010.04.30 22:02:07hauptrichter

    Simor nyugodtan elhúzhat, jól megleszünk nélküle is. A Fidesz használja száépen ki a 2/3-ot okosan, ezért szavaztuk meg. Statuáljon minél több példát. Hajrá Orbán.

  • 2010.04.30 22:04:43KG2000

    Ügyes az index, mert emiatt a link miatt regisztráltam.
    @afalujegyzője
    Járai pedig annak idején NEM harmadik, hanem az év jegybankára lett a NEMZETKÖZI The banker magazin választásában:
    [link]

    Tehát van Simornál JOBB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2010.04.30 22:05:20Nobody

    hauptrichter:

    Itt már közben régen nem erről van szó, kicsit elmélyültebb lett a diskurzus mint, mondjuk a Felcsút - Fradi meccs bekiabálásainak színvonala.

    De a hozzászólás jól jelzi, hogy az "átlag" (mély bocsánat az átlagtól) mit ért ebből az egészből...

  • 2010.04.30 22:11:21Nobody

    KG2000: Milyen jó nekünk, hogy csupa top rated jegybank-elnökünk van :-) Győzzünk választani, de mondjuk heti vagy havi váltásban tök jó is lesz a dolog.

  • 2010.04.30 22:19:40combo

    Az a szép az egészben, hogy amikor Járait támadták, akkor ugyanez a vita lezajlott már, csak a felek a másik oldalon álltak. Még szakmai szempontból is, nem csak lózungok terén (forintárfolyam, infláció, alapkamat). Ez a szép a politikában.

    Amúgy Járaitól nem kell hasra esni, szándékosan azt a linket mutatom, amikor Széles Gábor (igen, jól hallottátok, ő) szólította fel lemondásra anno:[link] Illetve Járai jegybankelnöksége alatt sikerült egymást kioltó monetáris politikát és költségvetési politikát csinálnia a jegybanknak és a PM-nek, mindenki rajtunk röhögött. (Mondjuk ez a kompromisszum-képtelenség mindkét fél hibája volt, szögezzük le. Meg végül is csak évi 100-200 md forintot dobtunk ki az ablakon, nem sok az.)

  • 2010.04.30 22:26:24Nobody

    combo: igen, amikor Járai kiszállt a Surányi-féle csúszó-rögzített leírtékelési spirálból és az inflációs célkövetésre állította rá a jegybankot, jelentős reálfelértékelődés ment végbe, ami az inflációt az importárakon keresztül lefelé nyomta - nagyon sikeres volt ebben az értelemben Járai elnöksége. Ugyanakkor az exportőrök üvöltöttek a versenyképesség elvesztése miatt és ki is kényszerítettek egy leértékelést, illetve sávközép-eltolást (mikor is? 2004-ben talán, már lusta vagyok megkeresni), Széles is ott volt a legangosabban kiabálók között, mert hát a Videoton holding profitja (is) bánta Járai politikáját...

  • 2010.04.30 22:29:36combo

    Még egy emlékeztető. 3 százalékpontos kamatemelés is volt Járai idején is:[link]

    Innentől átadom a szót a B-középnek.

  • 2010.04.30 22:31:38KG2000

    combo, Járai sikeres megvédte az MNBt egy forintspekuláció ellen, sőt, nyereséggel jött ki belőle:
    [link]
    "A forinterősítő spekuláció"

  • 2010.04.30 22:34:10afalujegyzője

    "KG2000
    Ügyes az index, mert emiatt a link miatt regisztráltam."
    Én is :)

    2006

  • 2010.04.30 22:34:53Nobody

    combo:
    az a 3% emelés meg azért volt mert a költségvetés hiánya elszállt és vele együtt a hiányt finanszírozó állampapírpiaci hozamok is, kvázi Járai csak lekövette az állampíprpiaci hozamváltozást, mint most a Simor-féle jegybank-vezetés, de most egyelőre lefelé - amíg a fidesz esetleg el nem kúrja a fikális oldalt.

    Sok választása nem volt Járainak, ha rossz a fiskális politika a jegybank nem tud kamatot csökkenteni, mert nem lesz aki állampapírt vegyen...

  • 2010.04.30 22:36:07combo

    @Nobody: Járaival a legnagyobb gond az egekbe durrantott alapkamat volt. Emiatt a forinthitelek megfizethetetlenül drágává váltak, ami gazdaság-lassító hatású, és minő meglepetés, az emberek áttértek a devizahitelre (hát nem emiatt sírunk most?). Az exportőrök taccsra lettek vágva, ezt Ön is részletezte. Meg hát ugye az alapkamatnak megvan az a fránya hatása, hogy kihat az államadósság kamatára. És amikor a világban "szinte ingyen" lehetett eladósodni, mi olyan 3-4 %pontos felárral adósodtunk el ahhoz képest, amennyire kellett volna. (És Megyó bácsi mellesleg éppen adósított el minket rendesen.)

  • 2010.04.30 22:37:51Nobody

    KG2000:

    Nem tudom, hogy megegyezhetünk-e abban, hogy a legjobb, ha nincs spekuláció. Ezért kellene kiszámítható fiskális és monetáris politika, és ezért sem kellene b..szogatni a regnáló jegybankelnököt, mert esetleg vonzani fogjuk a spekulánsokat, és esetleg nem mi jövünk ki "nyereséggel" a dologból.

  • 2010.04.30 22:40:51combo

    @Nobody: "a jegybank nem tud kamatot csökkenteni"

    Milyen érdekes, hogy miután Gyurcsány benyomta az embereit a monetáris tanácsba, 3/4 év alatt le lehetett vinni 9%-ról 6%-ra.

  • 2010.04.30 22:40:58Nobody

    Combo: Így van, de nem nagyon volt választása Járainak, az elbaltázott költségvetési politika (Megyó, Gyurcsány) húzta felfelé az állampapírpiaci hozamokat, és ezt követte le a jegybank, ezért szállt az égbe az alapkamat.

    Nem a jegybankkal volt baj akkor sem.

  • 2010.04.30 22:41:12afalujegyzője

    Asszem sikerül annyit szövegelnem meg idézgetnem, hogy nem férek be a 2000 karakterbe, és e miatt elvesznek magasröptű eszmefuttatásaim :(

  • 2010.04.30 22:43:32Nobody

    Combo gyurcsány emverei: Aminek azután a 2008-as finanszírozási válság lett a vége. (Vagy nem, de erre meg kellene nézni az időrendet...)

  • 2010.04.30 22:44:29Nobody

    afalujegyzője: Várjuk :-)

  • 2010.04.30 22:46:56combo

    @Nobody: A tény attól még tény, a piac akkor speciel elviselt 6%-os kamatot is (pénzbőség idején), tehát indokolatlanul tartotta magasan Járai előtte sok-sok évig, ezt leszögezhetjük. 2008 környékén változott a helyzet, most éppen Görögország megy csődbe. No, de nem mentegetni akarom Gyurcsányékat, alaposan megérdemelték a buktát, de nehogy már Szeretlekviktor Járait az egekbe magasztaljuk, mert hányok.

  • 2010.04.30 22:49:58Nobody

    Combo: alapvetően egyetértünk, de szvsz nem szimpátia kérdése, a dolog, komoly munka folyik az MNB-nél, a tanulmányai akárhol a világban megállják a helyüket, és ez Járai idején és most Simornál is így van.

    Illetve a gyurcsány időszaki kamatcsökkentéshez még annyit, hogy az inflációs kilátások is indokolhatták, hogy lefelé mozdult 9-ről 6-ra, ez nem egytényezős játék.

  • 2010.04.30 22:58:03emzéperiksz

    combo: nem az alapkamat hat az állampapír-hozamra, hanem fordítva. Ha mindenhol a jegybank szabhatná meg az államadósság árát, mindenhol nulla lenne a kamat. Sajnos azonban a piac szabja meg, hogy mennyit hajlandó érte adni, az alapkamatnak pedig ezt követnie kell.

  • 2010.04.30 22:58:04combo

    Egyébként hogy áttérjünk a tárgyra, Simorra, Orbán szerintem hibázott. Azáltal, hogy így "nekirontott" Simornak, eljátszotta azt a lehetőséget, hogy harmonikus jegybank-PM viszony alakuljon ki, és ez senkinek sem jó, láttuk már Járai idején is. Pedig én Simorból kinéztem volna a kompromisszum-készséget, na mindegy.

    Így ennek a helyzetnek két feloldási lehetősége van: 1. Orbán bocsánatot kér a színfalak mögött (ezt kétlem). 2. A 2/3-os hatalommal kidobja Simort, ami a görög válság idején, Magyarországot amúgy is gyanúsan méregető pénzemberek előtt enyhén szólva is kockázatos.

  • 2010.04.30 22:58:37lo vag

    Nobody:

    Ezzel csak az a baj, hogy Karvalits meg sem említette válaszában.

    Továbbá van még alternatíva: a tartás, illetve a következetes kommunikáció (Simor itt hibázott nagyot).

    Továbbá emzéperiksz kommentje tartalmaz egy hibát:
    "Simor inkább az olcsóbb benzint, kenyeret választotta"
    Nem Simor választotta: a kamatról a (kibővített) monetáris tanács dönt, nem Simor.


    emzéperiksz:

    "Simor inkább az olcsóbb benzint, kenyeret választotta"
    Nem Simor választotta: a kamatról a (kibővített) monetáris tanács dönt, nem Simor.

  • 2010.04.30 22:58:42combo

    @emzéperiksz: Normális esetben...

  • 2010.04.30 23:05:16Nobody

    lo vag:

    Akkor jelölteted magad a jegybanktanácsba :-)

    De tényleg miért nem írod meg valahol, komoly helyen, hogy Karvalits itt meg itt téved, ezért meg ezért, ergo tehát a jegybank hibás döntéseket hoz, Simornak mennie kell.

    De ha szabad egyetlen apró megjegyzést mondani, ne csak a "247 = kamat fel", "290 = kamat le" (így önmagában valóban nem koherens) ténybe kapaszkodjunk, mert az a környezet amely mellett ezeket a döntéseket meghozták, más és más volt. mzperx erre is kívánt - úgy gondolom - utalni, amikor azt írta, hogy "utólag könnyű okosnak lenni".

  • 2010.04.30 23:06:38emzéperiksz

    Lo vag: Simor is szavaz, és ahogy elnéztem az eddigi jegyzőkönyveket, inkább a héja-tábort erősíti az MT-n belül.

  • 2010.04.30 23:07:54Nobody

    lo vag:

    ...és következetes kommunikáció, valóban itt egyetértünk, ezt utána Simor is említette, hogy azt ott akkor elbaltázta, de tanult belőle. Azóta olyan következetes, hogy minden alkaolmmal ugyanazt és ugyanúgy mondja.

  • 2010.04.30 23:09:25Varbaro

    sok barom már most szapulja a kormányt (ja hogy az még Bajnai, fail). meg nyalnak az mszp-nek, srácok az már nem létezik.

  • 2010.04.30 23:10:02Nobody

    lo vag: ... ami még megemlíthető, hogy Simor 2009 januárjában nem látott a jövőbe (2009 március 7-ig, HUF/EUR közel 320).

  • 2010.04.30 23:11:01emzéperiksz

    Annál az inflációnál, amit 2008 nyarán vártak, a 230 forintos euróval nem volt baj. Azt senki sem sejtette, hogy a 150 dolláros kőolaj 40 dollár alá zuhan, vagy hogy a kukorica-búza - amely miatt felkelések voltak a fejlődő országokban akkoriban - ára a töredékére esik fél év alatt.

    A 290 forintos eurónál nézni kellett, hogy deflációs veszély van, illetve óriási recesszió, amiből csak alacsony kamatokkal lehet kikecmeregbi.

  • 2010.04.30 23:13:45combo

    @Varbaro: Köszönjük, hogy megosztottad velünk ezt a magasröptű hozzászólást. Amúgy érdekes dolog ez a "szapuljuk a kormányt" dolog, én általában egy intézkedést szoktam szapulni. :-) Nem, nem állítom, hogy független vagyok (szavaztam én is), de azért nem vagyok hajlandó beülni egyik lövészárokba se.

  • 2010.04.30 23:31:43Nobody

    Kedves Uraim, akkor zárjuk azzal (a régről közismert) javaslattal hogy kormány - jegybank tessék együttműködni, mert minden oldal - de különösen a választók - érdekét ez szolgálja a leginkább? Ne a pedigrét vizsgálgassuk, mert mindkét oldal füle mögött található egy vagy több valami (ha jobban megdörzsöljük) - ám ez jelenleg sehová nem vezet, pontosabban olyan veszteségekhez, amely senkinek nem érdeke. Simor törvényt nem sértett, adót nem csalt, a jegybank tette a dolgát, a valuta jelenleg fair árfolyámán forog, a kormánynak meg ki kellene takarítani a fikális szennyest, ami önmagában is óriási feladat, amihez nem kellenek felesleges frontvonalak.

    2013-ban meg úgyis az kapja a posztot a jegybankban, akit a kormánypárt mond.

  • 2010.05.01 01:07:24Ma Baker

    Mekkora mocskos nagy földi helytartója lehet már ez a Simor a nemzetközi globalista világkormányirányító nagytőkének, ha ekkora port kavar a posztjának a kérdése...

  • 2010.05.01 05:33:32MACISAJT

    Itt van a (nagyon független, tárgyilagos stb.)
    blogíró, akit Wall Street Journalként adnak most elő:
    [link]

  • 2010.05.01 07:22:55peti-peti

    Nem olvastam végig az összes kommentet. De a történelmi hűség kedvéért egy-két tényt rögzítsünk már. Ciprus NEM off-shore hely. 2004-től az Európai Unió tagja.
    Az off-shore cég alapításának kér legfontosabb oka: adót akarok spórólni,és/vagy nem akarom felfedni a kilétem. Simor ezt nemm csinálta. A leadózott pénzét átutalta a tulajdonát képező Unióban bejegyzett cégbe.
    Ezeket a tényeket elferdíteni politikai csúsztatás és hangulatkeltés. Miért nem áll ki, és mondja azt, hogy nem vagyunk elégedettek a munkájával, és saját, véleményünk szerint jobb szakemberünket kívánjuk a Nemzeti Bankélére állítani. Törvényesen megtehetik.

  • 2010.05.01 08:41:02Melee

    MNB: az intézménynek azért kell függetlennek lennie a kormánytól, mert az MNB csak a forint- és a bankpiac, az ország közép- és hosszútávú megfelelő szabályozásával kell törődjön, míg a politikusok ezt beáldoznák rövidtávú célokért, ha a kormányon múlna.

    Offshore: a magyar nyelvbe beültetett idegen szónak nincs konkrét definíciója, több dolgot is összemos. Mielőtt EU tagok lettünk volna, minden külföldi cég offshore-nak számított, azóta különbséget kell tenni az EU-n kívüli és EU-n belüli külföldi cégek között, mert más törvényi előírások vonatkoznak rájuk. Ciprus azért közkedvelt cél, mert az EU-n belül ott a legkisebb a társasági adó. Egyébként ha jól emlékszem, Orbán Viktor győzelme esetére azonnali és radikális adócsökkentést ígért...

  • 2010.05.01 11:03:36lo vag

    Nobody:

    "Simor 2009 januárjában nem látott a jövőbe (2009 március 7-ig, HUF/EUR közel 320)"
    Március 6-ig, 7. szombat.

    Mennyivel hitelesebb lenne ma, ha pont azon a héten nem tűnik el...

  • 2010.05.01 11:25:39lo vag

    afalujegyzője

    "Nem választotta, a Zorbánék által elfogadott hatályos törvény KÖTELEZI rá ;)"

    Az inflációs célkövetés rendszerét NEM a Zorbánék találták ki.

    Az inflációs célkövetés rendszerének kialakulása és eredményessége a világban
    [link]

    Az inflációs erőpróba
    A cikk a The Wall Street Journalban (!!) megjelent írás fordítása.
    NOL

    "az Európai Központi Bank mintaként szolgálhat az inflációs célkövető jegybankok számára a feltörekvő európai, és más országokban"
    [link]

  • 2010.05.01 13:43:18afalujegyzője

    @lo vag:
    "Az inflációs célkövetés rendszerét NEM a Zorbánék találták ki."

    Nem is ezt állítottam, csak idéztem az Orbán-kormány idején megalkotott (2001. évi LVIII. törvény a Magyar Nemzeti Bankról) jegybankra vonatkozó törvényből ;-)
    "Az MNB elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása."
    Ez elég egyértelműen azt jelenti, hogy főként nem a forint árfolyamát, hanem az inflációt kell "mindenek felett" menedzselniük.
    Azon rágódhatunk, hogy az elnök, az MT, a kibővített MT, stb. (persze, hogy nem 1 személy dönt, nem fidesz ez :), de jelenleg a hatályos törvények szerint ennek a szervezetnek ezzel kell foglalkoznia.

  • 2010.05.01 13:44:36afalujegyzője

    @MACISAJT
    "Itt van a (nagyon független, tárgyilagos stb.)
    blogíró, akit Wall Street Journalként adnak most elő"
    Az első néhány mondatban szerepel, hogy a Mo-i tudósítójuk...

  • 2010.05.01 13:54:14afalujegyzője

    @Varbaro:
    "sok barom már most szapulja a kormányt (ja hogy az még Bajnai, fail). meg nyalnak az mszp-nek, srácok az már nem létezik."

    Ön olvassa is, hogy mihez szól hozzá? Mindig lenyűgöznek ezek az alapos érvek :D
    Mire is vonatkozik ez a megjegyzése, Tisztelt Uram (Hölgyem?)

    Klb. szerintem tök mindegy, melyik oldalon állunk (miért is kell mindig kötelezően valamelyik oldalra állni???)szerintem a karikatúra tök jó :D

    Ciprusról meg csak annyit, hogy az azért nem egy egységes országot jelent, és csak a sziget egyik fele EU-s.
    Hol is volt Simor cége? Ugye erre csípőből bárki tud válaszolni XD

  • 2010.05.01 17:00:32lo vag

    afalujegyzője

    Igen.

    Található néhány érdekes gondolat az egyik idézett anyagban (Az inflációs célkövetés rendszerének kialakulása és eredményessége a világban):

    - Az IT elleni legerőteljesebb kritika a reálgazdasági érzéketlenség. Pedig a rendszerben számos intézményi garancia van, ami a mániákus célkövetéssel szemben véd.

    - Az IT sikeressége/Igazi tesztje egy nagyobb krízis esetén jöhet el.

    - A magyar IT sajátosságai/Az árfolyam kitüntetett szerepe/A transzmissziós mechanizmus sajátosságai miatt a kamatszintnek is csak az árfolyamon keresztül van hatása → újratermelődik az „árfolyamtargetáló” rendszer? (kettős rendszer működtetése?)

    [link]

  • 2010.05.03 10:48:56manipul

    Szerintem Simor törvénytelen leváltásról egyáltalán nincs szó. Törvényes mellőzés pedig lehetséges, ha a jogszabályoknak megfelel. Ha Simor "adóelkerülő" magatartást tanúsított, akkor nem felelt meg a vezetőkkel szemben támasztott példaadási elvárásnak.
    Az hogy Simor / Bajnai / Gyurcsány stb. annyira tetszik a külföldieknek, pontosabban a befektetőknek, részben igaz, hiszen rendesen kiszolgálták őket. De például kevesen tudják, hogy anno Járai kapta a legjobb jegybankelnöknek kijáró díjat, Gyurcsány pedig komoly versenyben volt a legrosszabb demokrata címért folyó világversenybe. Ezekről nem írt a hazai sajtó.
    De a lényeg, most nem a nemzetközi piac választott, hanem a magyar választók. Az eredmény láttán némiképp jajgat a nemzetközi sajtó és persze hazai követői is, mondván ez az eredmény nem tetszik a világ fejlett részének. De például Trianon ügyében nem jajgatott a haladónak titulált világ, de azért a magyaroknak ez a döntés nem vált a javára. Szóval nem kell betegesen szinkronban lenni a külföldi igazlátókkal.

  • 2010.05.07 09:23:08wip

    Simor egy lovag az egyértelmű de hogy Orbán az lenne?Állandóan az elszámoltatásról beszél. Ez eddig rendben is lenne, de őket /mármint a fideszt és holdudvarát/ki számoltatja el?Soroljuk: kőbányák, Tokaj-Hegyalja,erdélyi kastélyok, párizsi paloták, adriai hajók,hosszú bájtok éjszakája,kaya ibrahim, joszip broz,stb. Elnézést, nem tartottam be a sorrendet, de úgy is tudjuk miről és kiről van szó.Azt mondom számoltassunk el, de MINDENKIT aki közel volt a tűzhöz, itt elsősorban a 90-es évek oljbizniszére gondoltam., mert az volt a NAGY BULI mikor a magyar államot /minket/százmilliárdokkal lenyúlták.Sajnos még nincs vége, mert míg a legutolsó mameluk és csicska ki nem facsar bennünket, folytatódik a sor.

  • 2010.05.12 13:41:40Powerklein

    Az itt a probléma hogy az elv sérül!! Mint anno példaként említettem a svéd minisztert, aki feketén foglakoztatott egy babisintért, kiderült, lemondott mert ez nem lehet példa! (pedig jó szakember, kivállóan végezte a munkáját) Simor Cipruson tengeti a pénzét, adót kerül, vagy csal mert lehetősége van rá, Uraim, ne ez legyen már a példa! Aztán meg hörgünk a kis bt-re amelyik csak minimálbér után fizet adót. Na neee!! itt sérül az elv. Simor offshore-ozgat, nem törvénytelen de etikátlan, simán le kéne mondania. De ahol egy mocskos féreg gyurcsány-nak bekajalta a nép azt hogy az igazmondás volt, (nem csináltunk semmit 4 évig, és úgy hazudtunk a pénzpiacok felé hogy csak na) és fel sem merült benne hogy lemondjon, bár inkább döglött volna meg, ott nincs miről beszélni... itt tartunk, Győzike, meg Mónika sóóó országában... és sajnos itt nem érvényesül az erősebb túlél elv, mert csak a hülyéket próbálják életben tartani, sokan már külföldre mentek inkább... sajnos bejött Antal Jóska mondata: "tetszettek volna forradalmat csinálni" lehet hogy pár ezer emberrel kevesebb lenne, de azt hiszem sok "férges" nem ülne most még mindíg a parlamentben. Ilyenkor leszek szomorú... magyar embernek magyar a farkasa...

  • 2010.06.01 12:28:37Da Moon Iz Black _ RIP Kieth 'GURU' Elam :(

    OV és kiscserkész csapata kreált egy belső és egy külső ellenségképet. Cirkuszt és kenyeret a népnek! - a Cirkusz már adott. Na mármost a makro- és mikrogazdasági problémák leküzdésére egy burleszk film kocsmajeleneteit idéző mondattal reagált eddig, elkendőzve hozzá nem értését. Söralátétnek kellene használni az SZJA bevallást.
    Hurrá, lesz NEMZETI söralátétünk.

    Komolyra fordítva a szót, a rendszerváltás óta csak vergődünk a sz@rban, amíg nem váltjuk le és csontozzuk ki a politikai elitet (Balról Jobbra vagy fordítva), itt az életben nem lesz Kánaán!

  • 2010.06.01 12:29:12Da Moon Iz Black _ RIP Kieth 'GURU' Elam :(

    OV és kiscserkész csapata kreált egy belső és egy külső ellenségképet. Cirkuszt és kenyeret a népnek! - a Cirkusz már adott. Na mármost a makro- és mikrogazdasági problémák leküzdésére egy burleszk film kocsmajeleneteit idéző mondattal reagált eddig, elkendőzve hozzá nem értését. Söralátétnek kellene használni az SZJA bevallást.
    Hurrá, lesz NEMZETI söralátétünk.

    Komolyra fordítva a szót, a rendszerváltás óta csak vergődünk a sz@rban, amíg nem váltjuk le és csontozzuk ki a politikai elitet (Balról Jobbra vagy fordítva), itt az életben nem lesz Kánaán!

  • 2010.06.22 10:15:41Feri12

    Miért megy neki Orbán Simornak?
    Mert nála van az IMF és EU kölcsön 1/3-da...
    (ezért kóstolgatják a Spanyolokat és nem minket a hiénák..)
    A hiányt növelni nem engedte az EU és a nyugdíj 2. pillérét sem engedték lenyulni.. marad az IMF pénze... ami az MNB-ben van tartalékban..

1 | 2 | 3

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 
h i r d e t é s

Friss kommentek

  • aranyat.mindenkinek: Most 1600 USD felett van unciája? Az aranynak nem tudjuk hol a vége! Ugye érdemes lett volna 1100-on beszállni, pedig akkor is azt mondták, hogy itt a vége! 2011-08-04 13:26
    Vásároljon aranyrudat!
  • balagi: Nem szívesen lépek be ebbe az ordenáré dumába, csak ratatnak üzenem, hogy 2001-ben Járai tette lehetővé a devizahitel felvételét. 2010-10-22 18:59
    Megtaláltuk a forintgyengülés igazi okát
  • gyugyo2: vacsad! te is voltál gulágon a Hortobágyon, vagy Vlagyivosztokban? Azért van ilyen sok eszed, és tanulatlan agyad, mert a tanáraid is ilyen szemét balosok voltak, és ottho... 2010-10-22 15:44
    Megtaláltuk a forintgyengülés igazi okát

Keresés

Shopline

C-Travel ajánlatok

Hirdetés

KIPUFOGÓ KLINIKA
Ha csörög, ha zörög, ha lejárt, ha lóg, hozza hozzánk! Kipufogó-Műszakivizsga-Gyorsszerviz
Nyerj őssejttárolást!
Játssz a Krio kvízjátékán a 2o éves őssejttárolásért. Krio – az őssejt életet menthet!