Padlón az autópiac

2009.03.13. 08:16 Módosítva: 2009.03.13. 08:31
Kisebb, 50 helyett csak 44 százalékos visszaesést hozott az új autóeladásokban a január után a február, de ez még mindig azt jelenti, hogy pang az autópiac. Idén lehet, hogy százezer alatt lesz az eladott új autók száma.

A Napi Gazdaság értesülése szerint itthon az új személygépkocsik és haszongépjárművek értékesítése februárban 8400 járműre esett vissza, ez 44,32 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Egy hónappal korábban 50 százalékkal mérséklődött a forgalom 2008 első hónapjához viszonyítva. A tavaly jellemző, 10 százalék fölötti piacszűkülés után a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tagvállalatai az idei esztendőre jelentős piaci visszaesést várnak: a becslések szerint 85 és 110 ezer között várható az idén eladott új autók száma. (A Suzuki nem tagja a szervezetnek.)

A Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. februárban is megőrizte első helyét a magyarországi járműpiacon: az év második hónapjában eladott 1,3 ezer gépkocsi és haszonjármű 15,84 százalékos részesedést jelent. A társaság januárban összesen 980 járművet értékesített. A Ford a személyautó-piacon 13,88, a haszongépjárművek piacán 26,73 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett az elmúlt hónapban, ezzel a társaság immár negyedik hónapja vezeti a magyarországi járműértékesítési rangsort.

A Porsche Hungaria márkáinak forgalma februárban 30 százalék körüli mértékben esett vissza. Az elmúlt hónapban a Skoda eladásai 33, a Volkswagen személyautóké 36, a Seaté 39, az Audié 32 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest. A Porsche forgalma megegyezett a tavaly februárival. A társaság célja, hogy 2009-ben megtartsa a tavaly elért 20 százalékos részesedését. Lapunk érdeklődésére a cégnél nem kívántak előrejelzést adni a magyarországi személyautó-piac várható alakulásáról, mondván: havonta változnak a kilátások, egyelőre szinte lehetetlen bármit is megjósolni.

A Peugeot Hungária eladásai az év első két hónapjában erőteljesen, 50 százalékkal csökkentek a személyautó- és haszonjárműpiacon. A társaság szerint csak azok a márkák tudtak előnyösebb piaci helyzetbe kerülni, amelyek jelentős flottaállományt értékesítettek, illetve agresszíven kommunikálták az olykor 30 százalékot is elérő kedvezményes ajánlatokat. Az ennél konzervatívabb üzletpolitikát képviselő Peugeot - a legtöbb márkához hasonlóan - emelte árait februárban, amit a társaság az év eleje óta tartósnak bizonyuló forintgyengüléssel indokolt.

Az Opel és a Chevrolet gépkocsikat forgalmazó General Motors Magyarország az előbbi márka esetében tavaly februárhoz képest 5,2 százalékponttal, 17,4 százalékra növelte részesedését a magyarországi járműpiacon. A társaság a januári 487 után februárban 1246 Opelt adott el, míg a Chevrolet értékesítése, mintegy száz darabbal emelkedve, megközelítette a 300-at.