A golyós hasfeszesítő nyolc nap alatt feszesebbé teszi a bőrt, az arckrém a bőrt 87%-kal telíti életerővel [!], ötezer liternyi termálvíz hatékonyságával, egy másik krém nyolc perc alatt egyenletesebb bőrt, 35% azonnali hatást biztosít [!].
Ezeket állította a reklámokban termékeiről a L’Oreal, a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH) szerint viszont az állításokkal megtévesztette a fogyasztókat, így 150 millió forintra bírságolta a céget.
A L’Oreal-reklámokról a Fogyasztói Jogérvényesítő Szervezet (FJSZ) tett bejelentéseket a GVH-nak, derült ki a civilek közleményéből. Az FJSZ szerint a számszerűsített ígéretek, a termékek mérhetőnek feltüntetett hatásossága a fogyasztókat vásárlásra ösztönzi.
A GVH a L'Oreal egyes, 2007-ben folyt reklámkampányai miatt szabott ki
bírságot, jelzi közleményében a cég, állítva, "a reklámok tartalma jóhiszemű volt". A L'Oreal időközben a GVH elvárásainak megfelelően részben módosította és részben beszüntette a szóban forgó hirdetéséket.
Korábban az Avon Cosmetics Kft. kapott 20 millió forint bírságot a versenyhivataltól az FJSZ kezdeményezte eljárásban, és jelenleg is több eljárás van folyamatban kozmetikai cégek ellen a GVH előtt, melyekben az FJSZ tett bejelentést megtévesztőnek tartott reklámok miatt.