"Sms jött a Raiffeisen Banktól, hogy biztonsági okok miatt azonnal hívjam fel a bank ügyfélszolgálatát. Ott azt a tájékoztatást kapták, hogy visszaélés történt, biztonsági okokból letiltották a kártyát, újat kapok" - írta egyik olvasónk, de többen is beszámoltak hasonló történetről. A beszámolók szerint a banknál azt is hangsúlyozták, hogy az új kártyát a saját költségükön készítik el, az ügyfélnek ez nem kerül pénzébe. A letiltás okát azonban nem közölték.
A visszaélés nem a bankkártyával történt, hanem egy olyan adatbázist lophattak el, amelyben kártyaszámok voltak - tudtuk meg a Raiffeisen Banktól. A banknak bankkártyával történő visszaélésről ezidáig nincsen tudomása, a letiltás célja a megelőzés.
Szinte hetente előfordul, hogy a kártyatársaságok, a MasterCard vagy Visa ilyen esetről tájékoztatja a tagbankjait, tehát az eset nem Raiffeisen- és nem magyar specifikum. A kártyaszámokból ítélve (a Raiffeisen Bank több száz kártyáját kellett letiltani) ez világszinten több tíz millió, Magyarországon több ezer kártyát érinthet.
Most sem történt kár sem az ügyfél, sem a bank oldalán, a Raiffeisen Bank amint megkapta az információt a MasterCard-tól, értesítette az érintett ügyfeleket, akiknek kártyáit térítésmentesen kicseréli. Az új kártyák a jövő hét elejére készülnek el.
Mivel az ügyben még folyik a vizsgálat, a MasterCardnál nem tudtak válaszolni kérdéseinkre. Általánosságban elmondták, hogy folyamatosan monitorozzák a rendszert. A leírthoz hasonló esetekben a kártyatársaság azonnal jelez partnerei felé, hogy azok ki tudják szűrni a gyanús kártyahasználatot és megtegyék a megfelelő intézkedéseket.