Újra eredményt hirdettek az M0-s tenderen

2009.12.23. 11:57 Módosítva: 2009.12.23. 12:21
Két gyorsforgalmi út építéséről is újabb döntést hozott az állami sztrádaberuházó. Az M0-s Csepel-szigeti szakaszát a harmadik eredményhirdetés szerint is a Strabag- és Közgép-érdekeltségű konzorcium építheti, az M9-est – amelynek előző, kétszer győztes pályázóját kizárták – a Nemzetközi Vegyépszer.

Ismét eldőlni látszik két, nyár óta húzódó gyorsforgalmiút-építés sorsa. Az M0-son harmadszor hirdetett eredményt az állami sztrádaberuházó, a NIF Zrt., és ismét a másodjára győztesnek kihozott – ám első körben még kizárt – konzorcium lett a befutó. A Hídépítő-csoporthoz tartozó A-Híd Építő Zrt. vezette M-0 déli ág II. konzorcium 34,87 milliárd forintért fog építkezni, ha újabb kifogás nem érkezik a döntés ellen (a konzorcium tagja a Strabag és a Strabag-érdekeltségű Magyar Aszfalt, a Colas Hungária és a Közgép).

A NIF szerdán kiadott közleménye emlékeztet arra: az M0 déli elkerülőjének M6-os és 51-es főút közötti bővítésére kiírt közbeszerzési eljárásban augusztus 19-én a Porr Építési Kft.-t hirdették ki nyertesnek, majd október 26-án a most is befutott konzorciumot (amely az első döntést sikeresen támadta meg a Közbeszerzési Döntőbizottságnál).

Indulhat a szélesítés

A NIF októberi döntése ellen a Porr nyújtott be jogorvoslati kérelmet a KDB-hez, a szerződéskötést akkor ismét felfüggesztették. A döntőbizottság a kérelmi elemek többségét elutasította, azonban megsemmisítette a NIF döntését is, és hiánypótlási felhívás küldésére kötelezte az állami céget (valamint ismételten megállapította a Porr Építési Kft. ajánlatának érvénytelenségét). Az ajánlatok ismételt elbírálását követően – a Közbeszerzési Döntőbizottság december 8-án kelt határozatának megfelelően – ma hirdetett eredményt az állami sztrádaberuházó.

A beruházás folyamán az M0 említett szakaszán – a meglévő kétszer kétsávos autóút forgalmának folyamatos fenntartása mellett – megépül a második pálya hézagaiban vasalt, 26 cm vastagságú beton burkolattal. Ezzel az M0 útgyűrű említett szakasza 2x3 forgalmi, plusz leálló sávos autópályává bővül – közölte a NIF. Átépítenek három csomópontot és létesítenek 11 műtárgyat, ez utóbbiak közott van a hárosi Duna-híd és a soroksári dunaági híd.

Kétszer visszalépett, kizárták, más nyert

Az M9-es kiskunsági szakaszának – az 51-es és az 54-es utat összekötő 12 kilométernek – a kivitelezőjét is ismét kiválasztotta a NIF. Ezt az utat a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. építheti nettó 8,4 milliárd forintért.

Ez is a harmadik eredményhirdetés volt, az elsőt még a Gránit Hungária nyerte 7,4 milliárd forintos ajánlattal. A NIF-döntést megtámadta a Vegyépszer, a KDB új határozat hozatalára kötelezte az állami sztrádacéget. Ezen ismét a Gránit lett a győztes, ám ez a cég nem sokkal később bejelentette a visszalépését. A NIF ekkor eredménytelennek nyilvánította a tendert, ám időközben a Vegyépszer már ismét a KDB-hez ment, és a döntőbizottság visszamenőleg kizárta a Gránitot, így a NIF-nek ezen a tenderen is egy pályázóból kellett győztest választania.