Végleges: 35 milliárdért bővítik az M0-st

2010.01.07. 11:40 Módosítva: 2010.01.07. 15:26
Aláírta az M0-s Csepel-szigeti szakaszának szélesítésére és két Duna-híd építésére a kivitelezői szerződést az állami sztrádaberuházó a csaknem féléves utóéletű közbeszerzési eljárás nyertesével. A konzorcium 2012 nyarára 34,8 milliárd forintért bővíti kétszer három sávosra az M0-snak az M6-os és 51-es út közötti szakaszát.

Az állami sztrádaberuházó, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt., valamint a nyertes M0 déli ág II. konzorcium képviselői aláírták az M0-s körgyűrű M6-os és 51-es főút közötti szakaszának bővítési szerződését. A munka két-három hónap múlva indul, és 2012 nyarára fejeződik be - jelentette be Galuska János a NIF beruházási igazgatója a csütörtöki aláírást követően. A kivitelező konzorcium vezetője a Hídépítő-cégcsoporthoz tartozó A-Híd Építő Zrt., tagjai pedig a Közgép Zrt., a Strabag-MML Kft., a Strabag-csoporthoz tartozó Magyar Aszfalt Kft., és a Colas Hungária Kft.

Az M0-s déli ága az M1-es és az M5-ös autópályát köti össze. Még a kilencvenes évek elején épült, jelenleg végig kétszer kétsávos (egy rövid, az M6-os induló csomópontjánál lévő szakaszt kétszer háromsávosra építettek ugyan, de ott is csak kétszer két sávon lehet közlekedni). Az utat három szakaszban szélesítik, az M1-es és az M6-os között a meglévő útpályától északra, az M6-os és az 51-es között attól délre épül egy új pálya. Az 51-es és az M5-ös között egy új szakasz épül, amely a gyáli csomópontnál torkollik az alföldi autópályába (innen indul az M0-s keleti szektora).

A másik két szakasz építésére már korábban kiválasztották a kivitelezőt. Az M1-es és az M6-os között a Colas Hungária szélesíti az utat, míg az új szakaszt egy konzorcium építi, amelynek tagja egyebek mellett a Betonút vezér érdekeltségébe tartozó Euroaszfalt és Nagy Elek-cégbirodalmának része, a Vegyépszer.

A leghosszabb és a legdrágább szakasz építéséről írták most alá a szerződést, több hónapos közbeszerzési procedúra után. Még nyáron döntött először a kivitelező kiválasztásáról a NIF, akkor a konzorciumot és a Nemzetközi Vegyépszert kizárták, győztesnek a nem egészen 29 milliárdos árat ajánló Porr Építési Kft.-t hozták ki. A döntést mindkét kizárt megtámadta, a Közbeszerzési Döntőbizottság pedig át is írta az eredményt: a győztes kizárta, a konzorciumot visszahozta a versenybe. Így a NIF októberben új győztest hirdetett, ám azt a döntést a Porr támadta meg a KDB-nél, amely azonban – bár megerősítette a Porr álláspontját, hogy a nyertes pályázónál voltak hiányosságok – nem írt ki még újabb eljárást, csak hiánypótlásra kötelezte a konzorciumot.

A most alá írt szerződésben szereplő szakasz 11 kilométer hosszú, és 34,8 milliárd forintba kerül. Az árba beletartozik a 770 méter hosszú Hárosi-, valamint az 500 méteres Soroksári Duna híd is. A 2x3 haladó, valamint a leálló sáv beton burkolatot kap. Az M0 teljes déli szakaszának 85 százalékát finanszírozza az EU, a támogatás 111,3 milliárd forint.