47-es út: nemrég épült, már kátyúzzák
Kátyúsodik a négysávúsított 47-es út Hódmezővásárhely és Algyő között – adta hírül a napokban a promenad.hu hírportál. A nagyjából 17 kilométeres utat három ütemben szélesítették a korábbi kétszer egysávosról kétszer kétsávosra, az első szakaszt 2001-ben kezdték építeni, az utolsót, a Hódmezővásárhely határa és a Kopáncs közötti szakaszt decemberben adták át.
Ezt az utolsó szakaszt, hivatalosan a 202-es és a 207-es kilométerszelvény közötti részt 2008 júliusában kezdte építeni a portugál érdekeltségű Mota-Engil Magyarország Zrt., amely bruttó 2,8 milliárd forintért végezte a munkát. Az építkezést eredetileg tavaly november közepére kellett volna befejezni, az autósok végül december 5-én kezdhették el használni az így már Szeged és Hódmezővásárhely között végül négysávos utat.
Amely azonban, mint arról a Promenad.hu beszámol, már a hódmezővásárhelyi városhatárban kátyúsodik. Mint a hírportál írja: "a 47-es főúton a várostáblát elhagyva már messziről lehetett látni egy sárga villogó fényt az útközepén, minden autós lassításba kezdett Kishomok előtt a 202-es kilométerszelvénynél. A lassítás oka: kátyúzás".
Az állami út- és sztrádaberuházó, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. szóvivője, Fazakas Orsolya a kérdésünkre elmondta: az útszakaszt, bár a forgalom már használja december óta, hivatalosan csak januárban adják át. Ha az úton kátyúk vannak, vagy bármilyen egyéb hiányosság miatt dolgozni kell rajta, akkor a munkát az állami közútkezelő, a Magyar Közút Kft. munkatársai végzik. A munkálatok költségéz azonban – mivel a kifogások bőven a garanciális időn belül merültek fel – a kivitelezőre terhelik, ennek fedezetét az úgynevezett garanciális visszatartás jelenti.
A helyi hírportál szerint egyébként a közútkezelő úgynevezett hideg kátyúzással több úthibát is kijavított, azonban egyes útszakaszokról még nem tűntek el a kátyúk, amik főleg a külső sávban autózókat veszélyeztetik. Több betömött kátyúból pedig az aszfaltot részben már ki is hordták az autók.