Bár a magyarországi autószervizek piacán már 2009 is kritikus időszaknak számított, az idei első hónapokban további 10-15 százalékkal csökkent a járműjavító műhelyek forgalma az egy évvel korábbihoz képest. A vállalkozások így számos, elsősorban a tavaszi átvizsgálást kedvezményes áron kínáló akcióval próbálják meg becsábítani az utcáról az autósokat. A piaci szereplők tapasztalatai szerint minden egyes kuncsaftért külön meg kell küzdeniük - számol be a Napi Gazdaság.
Kizárólag hibátlan és magas színvonalú szolgáltatással lehet megtartani ügyfeleket, ám ez is csak hosszú távon hozhat eredményt. Örkényi Gyula, a Carnet Zrt. társaság operációs vezetője szerint az üzletág fedezettermelő képessége jelentősen visszaesett, mivel a szolgáltatási árakat legjobb esetben is csak szinten tarthatják, de csökkent az alkatrészek margintartalma is. Az ügyfélmegtartás a legfontosabb célja a szervizeknek, ennek érdekében pedig a műhelyek már minimális profittal is beérik - mondta lapunknak a Suzuki Pest szervizvezetője. Birkner Gábor szerint ezt szolgálta az is, hogy mintegy két éve változatlanok maradtak a szervizóradíjak is. A forgalmi adatok visszaesése a kis- és középkategóriát érintette a legérzékenyebben, míg a luxuskategóriában a szervizforgalom szinte észrevehetetlen mértékben csökkent csupán.
Az akciók keretében a márkaszervizek legtöbbször ingyen vállalják a fiatal járműveik első kötelező vizsgálatait, ezzel pedig a műhelyek egy-egy partneri kereskedéshez köthetik a kuncsaftokat. Gyakran kínálnak hűségprogramokat, erre akkor nyílik lehetőségük, ha meg tudnak állapodni valamilyen beszállítóval és a kedvezményes ajánlatokat közösen biztosítják.