Elégedetlenebbek vagyunk a bankunkkal
Huba Eörs kutatásvezető, az IFUA ügyvezető partnere elmondta: míg 2009-ben az ügyfelek 40 százaléka volt elégedett a főbankjával, addig 2010-ben ez az arány 29 százalékra esett vissza. A biztosítók esetében a főbiztosítójukkal elégedettek aránya tavaly 39 százalék volt, 2010-ben ez az arány 33 százalékra csökkent.
A Pénzintézeti MOSAIC sorozat tanulmánya szerint nő a banki ügyfelek "racionalitása" is, ha elégedetlenek a hitelintézetek szolgáltatásaival, megtakarítási termékeivel, a korábbiaknál jóval hamarabb lépnek, és váltanak bankot, vagy biztosítót.
A bankok esetében a váltások számának növekedése arra vezethető vissza, hogy a megtakarításokkal rendelkezők hamarabb "büntetik" az előző pénzintézetüket, és a máshol már kicsit többet hozó termékre is gyorsan mozdulnak, míg a biztosítók esetében a váltások számának növekedését az online alkuszok tevékenysége, megjelenése idézte elő - tette hozzá Huba Eörs.
"Napjainkban már elmondható, hogy egyre tudatosabban viselkednek a fogyasztók a pénzpiacon is, ha jobb ajánlat van a konkurenciánál, máris átviszik a pénzüket" - mondta a kutatásvezető.
Kovács Gyula, a Data Research ügyvezető igazgatója aláhúzta: érdekes jelenség az is, hogy a felsőfokú végzettségűek a legkevésbé lojálisak a korábbi pénzintézetükhöz. Ha nő az elégedettlenségük a bankjukkal, vagy biztosítójukkal, máris a váltást tervezik, sőt, meg is lépik. A felmérés alapján leginkább az 50 év felettiek és a magasabb iskolavégzettségűek körében nőtt meg jelentősen a bankváltást tervezők aránya - mutatott rá.
Huba Eörs elmondta: az is új jelenség, hogy megháromszorozódott egy év alatt a lakáshitel felvételét tervezők száma, ami azt mutatja, a lakosság körében nő azoknak a száma, akik bíznak a jövőben, a gazdasági válságból való kilábalásban.