Újjáalakult a Bormarketing Bizottság

2010.11.25. 07:22
Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter december 1-jei hatállyal kinevezte az újjáalakuló Bormarketing Bizottság tagjait - közölte a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) szerdán az MTI-vel. A közlemény szerint a 13 fős testület munkájában részt vesz az Agrármarketing Centrum (AMC) egy tagja is, aki a titkári teendőket látja el.

A termelők jelenleg marketing célokra kötelező járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint.

A tizenhármak

Mészáros Péter marketingszakember

Csutorás Ferenc borász

Geönczeöl Attila marketingszakember

Klément György Zoltán borász

Dr. Simon Péter jogász, az AMC igazgatója

Tálas László borász

Csathó Pál marketing szakember

Kampósné W. Grácia marketing szakember

Rigler Zsolt marketing szakember

Marozsán Judit borász

Szepsy István borász

Ács Dóra marketing szakember

Farkas Zoltán marketing szakember.

Az elmúlt időszakban azonban a borászati szakma megosztottsága és a szervezetek közötti megegyezés hiánya átgondolatlan döntésekhez és a közösségi bormarketing széthullásához vezetett. Nyilvánvalóvá vált, hogy a működésképtelen helyzeten változtatni kell - olvasható a közleményben.

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter ezért kezdeményezte a hatályos rendelet módosítását, melynek eredményeként egy új felépítésű Bormarketing Bizottság jött létre. A tagokat a miniszter nevezte ki borász- és marketing szakemberek közül. A tárcavezető döntésével az állam fokozott felelősséget vállal a források hatékony felhasználásáért.

A bor forgalomba-hozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló rendeletmódosítás november 22-től lépett hatályba. A jogszabály módosításával a tárca célja, hogy felgyorsítsa a közösségi bormarketing források hatékony felhasználását, és a magyar bor piaci helyzetének megerősítését.

A rendeletmódosítás értelmében átalakul az AMC és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. Eddig a járulékokból befolyt összeg 5 százalékát működésre költötték el, az AMC belépésével ezt az összeget is a marketing programok finanszírozására lehet költeni.

A minisztérium azt szeretné, hogy az egyértelmű felelősségi viszonyok megteremtésével a bortermelők érzékeljék a kötelezően befizetett járulékuk sikeres hasznosulását. A rendeletmódosítással a többszereplős, átláthatatlan rendszer leegyszerűsödik, a minisztérium arra törekszik, hogy eredményesebbé váljon és megújuljon a közösségi bormarketing - áll a közleményben.