Kivonul a Schlecker
Belépésekor a piac tartott a Schleckertől, ám az utóbbi két évben kiderült, a magyar drogériapiac vezetőit, a dm-et és a Rossmant nem lehet megverni - írja a Napi Gazdaság.
A keménydiszkont formában működő német drogérialánc 2006 elején, csendesen jelent meg a hazai kiskereskedelemben. A cég régi Azúr üzleteket újított fel és alakított át. Elsősorban saját márkás termékeket kínált alacsony áron.
Az elemzők szerint a Schlecker franchise-rendszere, illetve puritán koncepciója nem jött be a magyar fogyasztóknak, a lánc képtelen volt úgy bedarálni a konkurens drogériákat, mint azt tette a többi uniós országban, ahol megjelent - a drogérialáncok farkasának becézték a céget.
Az utóbbi években jelentősen nőtt a magyar drogérialáncok forgalma, piacot hódítva a korábban szinte verhetetlennek tűnő hipermarketektől. A GfK Hungária Piackutató adatai szerint a csatorna az elmúlt években két százalékon stagnáló piaci részesedését három százalékra növelte, s a következő években is lassú erősödést mutat a tendencia.
A Schlecker itthon 22 üzlet működtetéséig jutott el, ebből 12 Budapesten, a többi vidéken van. Ezzel szemben a két vezető láncnak több száz üzlete működik országszerte és a piacon a legfiatalabb Müller drogéria- és parfümérialánc is majd 30 üzletet működtet itthon.