Lassú az OTP-pénztártagok tájékoztatása

2011.01.27. 14:11 Módosítva: 2011.01.27. 14:11
Több olvasónk öt-hat hete próbálja megtudni pénztári egyenlegét, sikertelenül. Az OTP azt mondja, a múlt csütörtökön postázták az első értesítőket, azok most folyamatosan érkeznek az ügyfelekhez. A pénzintézet szerint egyébként sem folt fönnakadás.

Az OTP nyugdíjkassza nem ad tájékoztatást az egyéni számlaegyenlegekről – jelezték olvasóink. Többen már december eleje-közepe óta hiába próbálkoznak, személyesen és a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül sem kapnak információt, miközben már csak napok vannak a pénztárválasztásra, a döntésben pedig nem mellékes szempont az, hogy kinek mennyi pénz gyűlt össze.

Tény, hogy a hatályos magánnyugdíjpénztári törvény alapján az OTP nem futott ki az időből, az éves egyenlegértesítőt a kasszatagok legkésőbb június 30-ig kell megkapják (tavalyig ez a határidő február vége volt). A pénztárak többsége azonban nem volt ennyire ráérős: a legtöbben már kaptak tájékoztatást, sőt, egyes pénztárak már a reálhozamokat is közölték.

Az OTP január 20-án kezdte postázni éves egyenlegértesítőjét közel 760 ezer tagjának – közölte a pénzintézet. Ez azt jelenti, hogy sokan már meg is kapták, vagy ma-holnap kapják kézhez éves számlaegyenleg értesítőjüket - írták kedden az Index kérdésére.

Az OTP a csúszást azzal magyarázza, hogy a tavaly év végiéig beérkező adatokat fel kellett dolgozni (más pénztáraknál ugyanakkor nem heteket, hanem napokat vett igénybe ez a munka).

Ráadásul a december végi helyzet a legtöbb pénztárnál nem különbözött sokban az egy hónappal korábbitól, hiszen járulékok novembertől már nem érkeztek az egyéni számlákra, így eltérést csak az eltelt idő alatt keletkező hozamok okozhattak. Ezek viszont semmiképpen nem lehettek annyira jelentősek, hogy a tagok döntését érdemeben befolyásolják.

Egy panasz több közül

"Az OTP Nyugdíjpénztár kapcsolat oldalán van 30 telefonszám, amiken
mind azt mondták be, hogy túlterheltek, hívja őket később, és
megszakadt. ...tegnap felhívtam a
3-666-777 számot, amit nagyon eldugtak a honlapjukon.
Kértek egy kilencjegyű azonosítót meg a taj utolsó három számát, de a
csajom azonosítója csak 7 karakteres, és nullákkal prefixelve sem fogadták el."

Az OTP arra nem adott magyarázatot, hogy a tájékoztatás egyéb csatornái miért nem működtek. Ellenkezőleg, azt közölték, hogy bármikor van lehetőség  az egyenlegek lekérdezésére a nyugdíjvonalon (3-666-777), ehhez a pénztártagok kilenc jegyű azonosítójára és egy másik kódra van szükség, ami alapesetben a TAJ-szám utolsó három számjegye. A bank a pénztár telefonközpontját és a bankfiókokat is ajánlotta, ahol lehet ügyintézőkkel is beszélni.

Az OTP állítása szerint az ügyfélszolgálatok több ügyintézővel és a megszokottnál tovább vannak nyitva, illetve emailben is lehet kérdéseket feltenni, ezekre azonban két-három napot várni kell.