Hungarikum Delikát-hálózat jön létre Európában
Az Agrármarketing Centrum (AMC) társvállalkozói megállapodást kötött a CBA üzletlánccal, amely értelmében a kereskedelmi lánc állja a párizsi Nemzetközi Mezőgazdasági Kiállításon való részvétel költségeinek túlnyomó részét, a 140 milliós költségből legalább 100 millió forintot - mondta a Napi Gazdaság érdeklődésére Simon Péter, az AMC igazgatója. Ennek révén 47 magyar termelő, gyártó - köztük 12 borászat - 327 terméke mutatkozhat be a világ egyik legjelentősebb agrár-élelmiszeripari kiállításán február 19-27. között.
A kiállításon megjelenő termelőket aszerint választották ki, hogy mennyiben képesek a megfelelő minőségű, mennyiségű árualapot folyamatosan biztosítani. A beszállítóknak ingyenes a kiállításon való megjelenés, viszont cserébe, ha megrendelésük adódna, az értékesítés és a szerződéskötés a CBA-n keresztül bonyolódna - mondta Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője. A lánc egyébként az idén több gourmet bisztróval kombinált boltot nyitna Európa nagyvárosaiban. Berlinben már a Hungarikum Delikát üzlet utolsó engedélyei beszerzésénél, Párizsban, Brüsszelben és Londonban még a helyszínválasztásnál tartanak.
Számos újítás várható az idei agrármarketing-finanszírozásban: a bor marketingkeretét nem számítva kétmilliárd forintos idei keret első pályázatai heteken belül megjelennek. A tervek szerint átalakítják az eddig pályázati struktúrát, kevesebb lesz a speciálisan termékpályára szabott felhívás - bár a terméktanácsok az új programokban is elindulhatnak. A pályázatok hosszabb ideig élnek, az elbírálás viszont beérkezési sorrendben történik.