Villamosvasúttal kötik össze Szeged és Hódmezővásárhely belvárosát
Az erről szóló együttműködési megállapodást Botka László, Szeged szocialista és Lázár János, Hódmezővásárhely fideszes polgármestere írta alá. Ennek értelmében 164,5 millió forintból kezdődik a két település belvárosát összekötő TramTrain megtervezése.
Botka László elmondta: az elmúlt években a közúti infrastruktúrát javították fel, a következő uniós költségvetési ciklusban pedig a villamosközlekedés és az elővárosi közlekedés megvalósítására pályázhatnak. Azért született a két város között az együttműködés, hogy megkezdődjön a fejlesztési elképzelések kidolgozása.
A közlekedési operatív program keretében pályázott Hódmezővásárhely-Szeged TramTrain-összeköttetés megvalósíthatóságára. Ezzel párhuzamosan Szeged pályázatot nyújtott be a Makó-Szeged közötti hasonló összeköttetés terveinek elkészítésére is; Szeged erre a célra 143,5 millió forintot, százszázalékos támogatást nyert el.
Lázár János szerint Hódmezővásárhelynek alapvető érdeke, hogy Szeged erős regionális központ legyen, ezért Botka László és a szegedi közgyűlés minden erre irányuló törekvését támogatják. A jövőben arra kell alapozni az együttműködést, hogy a két város erőit egy irányba használják föl - tette hozzá.
ódmezővásárhely a részletes tanulmányterv megvalósítására - amit 2012. március 6-ig kell elkészíteni - 164,5 millió forintos, százszázalékos támogatást nyert. A beruházás az elsődleges számítások szerint tízmilliárd forintos nagyságrendű fejlesztés. Az utazási idő ezzel harminc percre korlátozódik majd a két belváros között.
A beruházásnak a szegedi tömegközlekedési fejlesztések adják az egyik pólusát, emellett Szeged és Vásárhely között a vasútvonal felújításával és Hódmezővásárhelyen a városi kötöttpálya kiépítésével jár.
Lázár János szerint a beruházás a tömegközlekedés újraértelmezésének, a közösségi közlekedés újragondolásának fontos mintaprojektje lehet. Ezért, mint mondta, szeretné elérni, hogy 2012-2013-ban a beruházás elnyerje a kormányzat támogatását.