Igényesebben eszünk, mint Európa?

2011.07.14. 15:20

Élelmiszer vásárlásnál a magyar fogyasztók számára a legfontosabb szempont az ár és az érték kedvező aránya - ez derül ki Nielsen piackutató vállalat felméréséből, amelyet csütörtökön juttatott el az MTI-hez.

Az ár/érték arányt a válaszadók majdnem fele, 47 százalék említette. A második szempont maga a fogyasztói ár, ezt a tényezőt a fogyasztók 43 százaléka tartja fontosnak. A döntést befolyásoló harmadik legfontosabb elem, hogy a vásárló ismeri vagy már használta a terméket, ezt a válaszadók 28 százaléka említette. Fontos még a márkába vetett bizalom, az árengedmény és az ismerősök ajánlása is.

Az eredmények a Nielsen globális, 55 országban végzett online felméréséből származnak, amelynek során több mint 28 ezer internethasználót kérdeztek meg 2011 első félévére vonatkozóan. (Egy válaszadó több tényezőt is megnevezhetett.)

Európa többi országában legtöbben a fogyasztói árat említették a befolyásoló tényezők között, az ár/érték arány csak a második legfontosabb szempont. Harmadik leggyakrabban említett szempont az, hogy egy árucikk kapható az üzletben, ahol a válaszadó rendszeresen vásárol.