Felépítettem, felfuttattam, meguntam

2011.10.18. 18:16
Öreg is már, más problémái is vannak, ezért Klapka György megválik legendás üzletétől, a Vámház krt. 9. szám alatti Klapka-üzletháztól. Döntését a globális pénzügyi válsággal indokolta, és bár az üzletház nyereséges volt, a jövőt a tavaly veszteséget termelő biodióban látja.

Eladó vagy bérbe adó a Vámház krt. 9. alatt lévő KOMPLETT üzlet”, jelent meg a hirdetés az Expressz weboldalán. A hirdetésben megadott telefonszámon maga a legendás tulajdonos, a trashreklám műfaját megteremtő Klapka György jelentkezett. Érdeklődésünkre megerősítette, hogy a hír igaz, a hirdetés valós.

„Meguntam a Vámház körút 9-et. Felépítettem, felfuttattam, meguntam – felelte a miértet firtató kérdésünkre – van nekem elég más problémám is, öreg vagyok már ehhez”.

Klapka 1929 karácsonyán született, a színművészetin Psota Irén és Soós Imre osztálytársa volt, amíg polgári származása miatt ki nem rúgták. Klapka Magyarországon ugyan a zálogházzal és a Vámház körút 9-cel lett legendás, pedig a hatvanas évektől művészi pályán mozgott, 63-64-ben az NDK-ban, emigrálása után az NSZK-ban futott be karriert táncosként és koreográfusként.

Klapka személyes okok mellett a globális pénzügyi környezettel indokolta a döntését. „Minden üzletben van probléma” – felelte, amikor a bajokról kérdeztük. Ez, bár a Klapka Üzletház tavaly 146 millió forintos árbevétellel nyereséges volt, többi cégét tekintve igaznak tűnő állítás. Az Opten adatbázisa szerint Denise és Sandy nevű biodiócége 2008-ban még 108 millió forint nyereséget termelt, tavaly már 16 millió veszteséget. A csak az üzletházhoz foghatóan legendás Hagyományos Mosóport gyártó és forgalmazó cége és reklámcége viszont felszámolás alatt áll.

Klapka mégis az üzletháztól válik meg, és nem is kíván újabb üzletházat nyitni. „Van a diósom, meg a kőbányai telkem” – mondta a jövőbeni tervekről. Kérdésünkre, hogy ezek szerint Csányi Sándorhoz és Leisztinger Tamáshoz hasonlóan a mezőgazdaságban látja a jövőt, megerősítő választ adott.

A Vámház körút 9 az ország tudatalattijába is beleégett, leginkább a Naptv-ben, később a Napkeltében leadott legendás reklámok miatt, amikben Klapka György filctollal teleírt papírlapokat mutogat. A reklám sok paródia után még a jobboldali radikálisokat is megihlette, Toroczkai László ebben a stílusban hirdette az idei Magyar Szigetet.