Noha már 2010 elején úgy tűnt, hogy kezdődhet az M3-as autópálya Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti szakaszának építése, az útból tizenkét, pontosabban 11,9 kilométer sorsa még mindig bizonytalan. Az Index információi szerint elképzelhető, hogy ismét új közbeszerzési eljárást kell kiírni ennek a 49-es út és Vásárosnamény közötti szakasznak az építésére, ami miatt legalább félévet csúszhat a mindösszes tizenkét kilométeres út megépítésének az elkezdése.
Az értesülésünket megerősítette az állami sztrádaberuházó NIF Zrt. szóvivóje. Loppert Dániel elmondta: december végén írták ki az M3-as autópálya 49-es főút és Vásárosnamény közötti szakaszának megépítésére a közbeszerzést. Azonban az ajánlati felhívást később egy helyesbítéssel egészítették ki, ez a kiegészítés a műszaki tartalomra és a teljesítési részhatáridőre vonatkozott.
„A kiegészítést időben, március 1-jén küldtük el a Közbeszerzési Értesítő szerkesztőségéhez, amelyet a magyar fél március 5-én eljuttatott az Európai Unió Kiadóhivatalhoz” – közölte a NIF. Itt azonban elakadt az ügy: az uniós kiadónak március 8-án délután fél háromig kellett volna ezt közzétennie. Ez azonban a NIF szerint az írásbeli sürgetésük ellenére nem történt meg (lapunk úgy tudja, a kiadónál összekevertek két autópályás tendert, egy másik ajánlatmódosításról hitték azt, hogy az a NIF által kért módosítás; ezt azonban a NIF nem kommentálta). Az állami sztrádaépítő szerint így valóban „fennáll a veszélye, hogy a közbeszerzési eljárást újból ki kell írnunk, amely több mint féléves csúszást eredményezne az M3-as autópálya 49. számú főúttól Vásárosnaményig történő meghosszabbításában”.
Ennek az M3-as szakasznak ez már a sokadik közbeszerzési kalandja. A történet 2010 nyarán kezdődött, amikor úgy tűnt, hogy mind a Nyíregyháza és a 49-es út közötti, mind a 49-es és Vásárosnamény közötti szakasz építése elindul. Előbbi 33,8 kilométerét a Közgép, a Strabag, a Colas és a Kelet-Út alkotta projekttársaság, a CSKK építi 32 milliárd forintért (az út kétszer kétsávos plusz leállósávos lesz).
A vásárosnaményi szakasz építésére nyolcan pályáztak, 2010 márciusában volt eredményhirdetés. A győztes az osztrák érdekeltségű Porr Építési Kft. és Teerag-Asdag Kft. konzorciuma lett, ám a döntés a Vegyépszer megtámadta a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, amely igazat is adott neki. Júniusban újabb eredményhirdetés volt, ekkor négy érvényes pályázat érkezett, ismét a Porréké volt a legolcsóbb, ezt a Vegyépszer ismét megtámadta, ismét sikerrel. Ezután hosszú ideig állt az ügy, majd tavaly ismét elindult a tendereztetés.
Az útnak egyébként az eredeti tervek szerint jövő őszre teljes, 45,7 kilométeres hosszában el kellene készülnie.