M0: júniusra kész az első szélesebb szakasz
Június második felében adják át a fővárost délről elkerülő gyorsforgalmi út 11 milliárd forintból megépült új pályájának első szakaszát, írja a Népszabadság. A lap szerint az útavatás pontos időpontjáról még nincs döntés, az viszont biztos, hogy a nyár első hónapjában az autósok fokozatosan vehetik birtokba az M6-os autópálya diósdi becsatlakozásától a törökbálinti M7-es csomópontig vezető, betonból épült új sávokat, amelyek forgalomba helyezését eredetileg tavaly decemberre tervezték.
Az útátadás ugyanis nem jelenti azt, hogy ekkortól a teljes kétszer három sávon használni lehetne a körgyűrűt: az új út forgalomba helyezésével egyidejűleg kezdődik a most meglévő sávok felújítása. „A már elfogadott menetrend szerint az M6-os autópálya irányából az M1-es felé tartó gépkocsikat a felújítás első ütemében átterelik az új betonpályára”, írja a lap. Majd a nyár közepén induló második ütemben az M1-es felől az M6-os felé autózókat a régi pálya már felújított, illetve az új betonburkolat legbelső sávjára vezetik. A várakozások szerint szeptembertől élhet a végleges forgalmi rend, amikor az autósok mindkét irányban három forgalmi sávon haladhatnak.
A folytatásban megépül a második pálya az M6-os autópályától az M0-s keleti szektorának M5-nél lévő végpontjáig. De a NIF-nek megoldást kell találnia arra is, hogy törökbálinti Cora-csomópont és az M1-es között hiányzó pályaszakasz építésére szerződött magánberuházó végrehajtsa vállalását. Ha pedig ez elkészült, néhány év múlva elvben megkezdődhet a régi aszfaltpálya burkolatának betonra cserélése is – írja a Népszabadság.