A telefonadó igazi vesztesei
További Magyar cikkek
Nem tartja szerencsésnek a telefonadó év közbeni bevezetését a Direkt Marketing Szövetség, amelynek szakmai véleményét nem kérték ki, ezért nem is ismerik a részleteket - mondta a Napi Gazdaságnak Benkő Lívia, a szövetség titkára. A cégek nem terveztek ilyen változtatásokkal, így valószínűleg felborul legtöbbjük üzleti terve is, mivel nem képesek megkerülni az adót valamely internetalapú technológia segítségével.
A telemarketinggel foglalkozó cégek árbevétele meghaladja a 4 milliárd forintot Magyarországon, közel 65 ezer fő dolgozik ilyen munkakörben, mintegy 4200-an kifejezetten telemarketing-területen. A szakma jellegéből adódóan többségében nyugdíjas munkavállalókat, diákokat, családanyákat, megváltozott munkaképességű embereket érinthet hátrányosan a piac visszaesése.
Iparági források szerint a kisebb vállalkozások most is trükköznek a magasabb nyereségért, például a titkárnőt, adminisztrátort is fizikai beosztásúnak könyvelik, hogy ne kelljen utánuk a szakképzett-minimálbért sem megfizetni.
Piaci szereplők szerint a költségek már most elérik a bevétel 90 százalékát, a költségnövekedés így egyértelműen minőségromlást hoz majd, amelynek nyomán a megrendelők idővel olcsóbb és eredményesebb kommunikációs csatornák után nézhetnek - fogalmazott egy kisebb cég vezetője.
Ötletelnek
A hvg.hu iparági forrásaiból úgy értesült, hogy a telefonadó kiváltásán dolgoznak a hazai mobilszolgáltatók. A portál szerint két lehetőséget kínált fel az NGM: az érintettek vagy előállnak e hét végéig saját, de a tárca által is elfogadható ötlettel, vagy marad a már beharangozott rendszer, amelyből a költségvetés idén 30, jövőre pedig 52 milliárd forint bevételre számít.
Csak a tizedik perctől kezd majd "ketyegni" és személyenként nem lehet több 700 forintnál havonta a júliustól bevezetendő telefonadó - közölte a kormánypártok szerdai frakcióülésén Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter. A miniszter a tízperces kedvezményt az idős családtagokkal indokolta.
A szövetség szerint az új adó bevezetése a mobilos kommunikáció területét is érinti. A mobilmarketing alapeleme az sms, többek között információszolgáltatások, mobil fizetés, promóciók, játékok épülnek rá, amelyek drágulása visszavetheti az évi több tíz milliós interaktív sms- és mms-forgalmat generáló területet.
Az emelt díjas szolgáltatások bevételein jelenleg a hírközlési szolgáltatók és az úgynevezett tartalomszolgáltatók osztoznak. A két forint itt a hagyományos hírközléstől eltérően kis részt jelent az általában több száz forintot elérő díjból, a közönség pedig korábban sem mutatkozott különösebben árérzékenynek. A szövetség számos szakmai kérdést vetett fel, amelyekről kész lenne tárgyalni a kormánnyal.