Nem akarunk költeni

2012.07.18. 08:20

Magyarországon a legalacsonyabb a fogyasztói bizalmi index a negyedik egymást követő negyedévben ötvenhat ország közül - írja a Napi Gazdaság a Nielsen globális felmérése alapján, amelynek keretében 56 országot vizsgáltak.

Az idei második negyedévi magyar mutató 30 pont lett, jóval elmaradva a 91 pontos globális átlagtól. A hazai mutató 2 ponttal lett alacsonyabb az idei első negyedévesnél, míg egy évvel korábban még 43, két évvel korábban pedig 65 pontnál állt. Európában a 2013. második negyedéves fogyasztói bizalmi index átlaga 73 pont volt. (Ha a mutató 100 pontnál kevesebb, ott a fogyasztók pesszimisták.)

A magyarok 9 százaléka nyilatkozott úgy, hogy személyes pénzügyi helyzete a következő tizenkét hónapban ha nem is kiváló, de jó lesz, egy évvel korábban a megkérdezettek 15 százaléka mondta ezt. A munkahelyi kilátásokat többé-kevésbé jónak a válaszadók csupán 3 százalék tartja. Idén változott az élcsoport: a világ legoptimistább piaca a Nielsen kutatása szerint kilenc negyedéven át India volt, ám most Indonézia 120 pontos mutatójával előzött (India 119 pontig jutott).