Hétfőn indulnak hódítani a cicik

2012.08.24. 14:44
Hétfőn nyit hazánk első didibárja, a liszt ferenc téri Hooters. Az étteremlánc az úgynevezett breastaurantok úttörője, fiatal és nagy mellű lányokkal és sportközvetítésekkel célozzák meg elsősorban a középkorú férfiakat. A üzleti modellel vékony jégen egyensúlyoznak, mert egyszerre kell a pincérnőik kívánatosságát a lehető legjobban kiaknázniuk, de nem mehetnek át felnőtt szórakozóhellyé. A magyar lányok nem tartanak attól , hogy a hely tárgyiasítaná őket.

Aki közvetlen, fiatal és sportos lány, illetve felvidul, ha középkorú férfiak viccelődnek a hatalmas cicijein, az jó eséllyel pályázhatott a jövő héten nyíló budapesti Hooters pincérnői állásainak egyikére.

A Hooters éttermeknek az a jellegzetessége, hogy a felszolgálóknak csak csinos és nagy mellű lányokat alkalmaznak, akiknek rövidnadrágból és topból álló egyenruhája még jobban hangsúlyozza a testi adottságaikat.

A szinkronos filmekben rendre didibárnak fordítják a lánc éttermeit, mivel a hooters angolul dudákat jelent. A nagy mellű lányok látványára építő éttermeket ennek mentén breastaurantoknak nevezték el.

A breastaurantok koncepciója nem igazán bonyolult, megfelelő minőségű ételekkel és szűk egyenruhájú lányokkal, illetve gyakran nagy tévékkel, sportcsatornákkal és hatalmas sörválasztékkal teszik vonzóbbá a helyet a férfiak számára.

Fejlődő országokba kell vinni

A műfaj alapítja, a Hooters 1983-ban indult Floridából, először őrült sebességgel növekedve, majd az utóbbi években az ötletet lemásoló rengeteg kisebb lánc megjelenése miatt jelentősen lelassulva, de még mindig bőven az 1 milliárd dolláros árbevétel felett.

Az új előretörési stratégia része a fejlődő országokbeli nyitás, az új országok közt Magyarország mellett  olyanok szerepelnek, mint Dél-Afrika vagy Brazília. Összesen 28 országban lesz jelen ezzel a lánc. Külön érdekes, hogy az európai terjeszkedés vezetője az az Alex Hemingway, aki kispesti focicsapat tulajának fia, egyben klub felügyelőbizottságának tagja is.

Azért nem komplikálják agyon

Emellett a verseny erősödése miatt újabb elem lányok mellett az ételek erősebb hangsúlyozása. Olyanokkal is próbálkoznak, hogy kiteszik a pincérnőik élettörténetét és terveit, ezzel is személyesebbé téve a kiszolgálást.

Nyomatják a csirkeszárnyat

Idén júliusban csatlakoztak be a legnagyobb amerikai evőbajnokságba (Major Leage Eating). Az egyik floridai Hootersben megtartott eseményen a bajnoki címre is nagy esélyes győztes Joey „Jaws” Chestnut tíz perc alatt 144 csirkeszárnyat tudott jóízűen elfogyasztani, dacára, hogy ő inkább hot-dogban erős.

Tavaly a teljes Hooters franchise árbevételének 68 százaléka jött az ételekből, 28 százalék az italokból és négy százalék a szuvenír és egyéb merchandise-bevételekből, tehát tényleg nem árt a marketingben is odafigyelni ere. A Hooters vendégeknek egyébként több mint háromnegyede férfi, átlagosan 45 évesek.

A Hooters versenytársai ezeknek megfelelően nem a gyorséttermek lesznek, hanem azok a pubok, bárok ahol eddig középosztálybeli férfiak a sportközvetítéseket nézték, illetve a középkategóriás éttermek.

Alex Hemingway büszke a felszereltségükre is: "52 tévénk lesz, míg a legközelebbi versenytársunknak kevesebb mint 10 van. Elég biztosak vagyunk abban, hogy a Hooters élmény sikeres lesz Budapesten."

Nagy cici és kis tapi

A munkafeltételek is kissé speciálisabbak. Konyhai dolgozónak nyolc általánossal is lehetett jelentkezni, de igazi Hooters lány csak középfokú végzettséggel lehet valakiből 18 és 30 év között. A Hooters vezetőinek emellett vigyáznia kell, nehogy azt mondják, hogy csak nagymellű nőket vesznek fel, mert az diszkriminációnak számítana.

A hivatalos kommunikáció ezért mindig az, hogy az étterem profiljába illő esztétikus pincérnőket keresnek, dacára, hogy tényleg kizárólag nagyobb méretekkel bíró felszolgálóik vannak. Egy másik breastaurantlánc, a texasi Twin Peaks ezt például úgy oldja meg, hogy egyebek mellett húsvétkor nyuszinak öltözteti a pincérnőit, és csak olyanokat vesznek fel, akik pont beleférnek a jelmezbe.

Problémás még, hogy a lányoknak nagyon kedvesnek kell lenniük a vendégekkel, az érintésekre, kommunikációra bevált folyamataik vannak, most például négy amerikai lány fog idejönni megfelelően betanítani a magyar pincérlányokat.

Az amerikai Hooters lányoknak alá kell írniuk például egy nyilatkozatot, amelyben tudomásul veszik, hogy a Hooters konccepciója a női test köré épül, így a szexuális célozgatás, viccelődés és hasonlók a vendégek részéről mindenképp elfogadott.

De nem szabad túl kedvesnek sem lenniük, mert akkor átsorolhatják őket étterem helyett a night clubokkal egy kategóriába, melyekre a legtöbb országban jóval szigorúbb szabályozás vonatkozik.

A Hooters lányoknak egyébként az amerikai cheerleader imidzset kell közvetíteniük, ezért nem lehet bizarr hajviseletük vagy hajszínük, de valamiért például a hajukat sem foghatják hátra.

„Ha ez a felnőtt szórakoztatási iparág része, azzal nincs is baj” –véli Mona Lisa Wallace, a san franciscoi nemzeti nőjogi szervezet vezetője is. „Ott lépik át a határt, ha a nők tárgyiasításának tesznek ki fiatal gyerekeket”.

Ez bejön a csajoknak is

A magyar Hootersnél úgy néz ki, hogy nem rettegnek túlságosan a tárgyiasítástól, több mint 4100 lány jelentkezett pincérnőnek. Ez 70-80-szoros túljelentkezést jelenthet még akkor is, ha a hely is nagyobb fajta lesz, mivel több mint 400 embert fognak tudni egyszerre kiszolgálni.

A hely Budapesten a Liszt Ferenc téren nyílik azzal a reménnyel is, hogy a Király utca közelsége odavonzhatja majd az ottan szórakozó, jellemzően 30 alatti közönséget is. Hétfőtől kiderül, hogy mennyiben válnak valóra a tervek, kivéve talán az igazán fontos személyeknek, akik már a hétvégi vip eseményen testközelből láthatják a magyar didibár működését.