Boglárka
13 °C
28 °C

Megmenekül a Cerbona egy része

2012.09.17. 13:03

A Naponta Kft. megvásárolja a Cerbona Zrt. székesfehérvári gyárát, a vállalkozás erről írt alá szerződést a Cerbonát felszámoló Agro Alba Zrt.-vel – közölte a vevő hétfőn. A közlemény szerint ezzel a Cerbona teljes extrudált üzletága, maga a márka és nem utolsósorban 84 munkahely megmenekült a felszámolástól. Székesfehérváron állítják elő a cég extrudált termékeit, elsősorban müzliket és müzliszeleteket, továbbá gabonapelyheket és chipseket.

Az üzemre áprilisban írt ki tendert a felszámoló 1,5 milliárd forintos kikiáltási áron. A vevő, a Naponta Kft. 2011 óta gyártja a Cerbona extrudált termékeit.

A korábban 400 főt foglalkoztató Cerbona Zrt. csődjét 2010 októberében jelentették be. A három üzletágból, a malomiparból, a tésztagyártásból és az extrudált termékek előállításából álló társaság több mint 6 milliárd forint adósságot halmozott fel. A beszállítók már nem hitelezték tovább a tevékenységét, a cég alapanyagot ekkor már csak készpénzért kapott, azzal viszont nem rendelkezett.

A Naponta Kft. még 2010 decemberében kezdte meg a tárgyalásokat a Cerbona igazgatóságával a tevékenység átvételére. Ennek eredményeként három hónappal később, 2011 márciusában ismét megindult a termelés Székesfehérváron, az extrudált termékeket gyártó telephelyen. A Naponta Kft. először bérgyártásra kötött szerződést a Cerbona Zrt.-vel. Ennek keretében a Naponta vásárolta az alapanyagot, majd Székesfehérváron gyártották le a termékeket, amelyeket a Naponta hozott forgalomba.

A bedőlt cég 1,5-2 milliárdos szállítói tartozást hagyott maga után, és a bizalmatlanná vált beszállítók kezdetben csak készpénzért adtak alapanyagot. Ez rendkívül finanszírozás-igényessé tette a gyártást, de a Naponta Kft. képes volt saját erőből, bankhitel nélkül újraindítani a termelést – idézi a cég közleménye Pókecz Attila ügyvezetőt.

A vállalat forgalma tavaly 1,1 milliárd forintot ért el, az idén már megközelíti a 2 milliárd forintot, és a várakozások szerint 100 millió forint feletti adózott nyereséget termel 2012-ben.

„Az extrudált üzletág egykori 2,7 milliárdos forgalmának visszaszerzése a belföldi piacon rövid távon nem reális célkitűzés, hiszen chipset még nem gyártunk, a pelyhekben pedig nagy volt a piacvesztés. A szeletek és a müzlik forgalma viszont már az utolsó békeév szintjén van” – fogalmazott a közleményben Pókecz Attila.

Az ügyvezető igazgató szerint a keleti országokban megmaradtak a vállalat korábbi jó kapcsolatai, de a fejlett piacokon is tervezik a megjelenést. A társaság ennek érdekében új termékeket fejleszt, másokat pedig átcsomagolással akar újrapozícionálni és alkalmassá tenni a külföldi megjelenésre. A meglevő piacokon a termékek 70 százalékát Cerbona márkanéven hozzák forgalomba, 30 százalék a kereskedelmi láncok saját márkás termékeiként kel el. Az új piacokon az ügyvezető szerint inkább az utóbbi megoldással lehet rövid távon nagyobb forgalomra szert tenni.

Utazás aggodalom nélkül?

Elég egy gyomorrontás, vagy egy fogfájás ahhoz, hogy a nyaralás rémálommá változzon. Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!

Kikötők és élmények most akciósan!

Ahány kikötő, annyi felfedezés - Tengeri hajóutak sok látnivalóval és pihenéssel!