Auguszta
5 °C
22 °C

Láncba szerveződnek a kisboltok

2004.02.18. 12:40
Éves szinten átlagosan kétezer milliárd forintért vásárolunk napi fogyasztási cikkeket. A Gfk Piackutató Intézet jelentése szerint egyre lassuló ütemben terjeszkednek a hipermarketek, míg a kis üzletek tartják piaci részesedésüket.
A lakóhely közeli kis üzletek tartják összesen 35 százalékos piaci részesedésüket. Igaz, a koncentráció hulláma őket sem kerüli el. Erősödik ugyanis a láncba szervezett kis boltok pozíciója. Piaci részesedésük 14 százalékra nőtt az előző évi tízről - derül ki a Gfk Piackutató Intézet jelentéséből.

Láncba kötve

A jelek szerint egyre több kis üzlet csatlakozik valamelyik beszerzési társuláshoz vagy magyar tulajdonban lévő boltlánchoz. A CBA, a Coop, a Honiker és a Reál együtt több mint tízezer kis boltot tömörít, és előkelő helyet foglal el a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi vállalatok ranglistáján.

A hipermarketek még mindig terjeszkednek, bár értelemszerűen lassuló ütemben. A teljes forgalomból így is két százalékponttal, 21-re nőtt a részarányuk. Lényeges trend, hogy visszaszorul a szervezetlen kereskedelem, amelynek piaci részesedése két százalékponttal csökkent, és tíz százaléknál tart. Így folytatódik a szervezett kereskedelem térnyerése, amelyre a teljes forgalom kilencven százaléka jut.

A kiskereskedelem lassú változásaihoz tartozik, hogy az önálló kis boltok piaci részesedése egyik évről a másikra 25-ről 21 százalékra esett vissza. Ezzel korábbi piacvezető pozíciójukat meg kell osztaniuk az ugyanerre a szintre emelkedett hipermarketekkel. A többi bolttípus, mint a szupermarket, diszkont, drogéria és cash&carry piaci részesedése nem változott tavaly, az előző évhez képest.

Tervezi már nyaralását?

Segítünk! Válasszon célpontot nyárra útjaink közül! Tengerparti apartmanok előfoglalási kedvezménnyel!

Belföldi ajánlatok

Rengeteg gyönyörű helyet talál belföldi ajánlataink között.