Business Talks '24
Üzleti konferencia
Szeretünk túlozni
A Marketing Centrum felmérésében az adót fizetők 61 százaléka azt állította, hogy rendelkezett valamely civil szervezet vagy közhasznú alapítvány javára az adója egy százalékáról. Ha mindenki igazat mondott volna, akkor ez 2,4 millió felajánlást jelentene.
Ugyanakkor az APEH (2003-as) kimutatása szerint mindössze 1,5 millióan rendelkeztek az egy százalékról, és az egyházi egy százalékot is figyelembe véve összesen 2,1 millió érvényes felajánlás érkezett az adóhatósághoz. A Marketing Centrum szerint az eltérés oka, hogy a többség szerint az egy százalékról rendelkezni normakövető magatartássá vált az utóbbi években.
Nem változtatunk
A legtöbben valamilyen egészségügyi célt, illetve egy konkrét oktatási intézményt támogattak. A nők nagyobb arányban támogatták (támogatnának) valamilyen egészségügyi célt (33 százalék), mint a férfiak (21 százalék).
A Marketing Centrum szerint a 18-29 éves korosztályban mindössze kilenc százaléknyian támogatnának egy konkrét oktatási intézményt, hiszen nekik ritkán vannak iskolába járó gyerekeik. Az érettségivel nem rendelkezők pedig nagyobb arányban (13 százalék) támogattak, támogatnának valamilyen gyermekjóléti célt, mint a diplomások (5 százalék).
Az egy százalékról rendelkezők fele mindig is ugyanazt a célt szokta támogatni. Ha tehát valaki egyszer meghoz egy döntést, akkor azon nem nagyon változtat egyik évről a másikra.
Business Talks '24
Üzleti konferencia