Zalán
6 °C
19 °C

Könnyebb munkát találni az interneten

2003.05.28. 10:32
Egyre intenzívebben növekszik az online álláshirdetések száma. Olcsósága és rugalmassága miatt az írott sajtó helyett mind szívesebben veszik igénybe a világhálót a fejvadász cégek is. Így nemcsak az állást ajánló, hanem az álláskereső is könnyebben talál magának munkát az interneten. Ezt felmérve Nyugat-Európában nagy presztízsű napilapok közös álláshirdetési platform indítását tervezik.
A hazai írott sajtóban a HVG és a Metro uralja stabilan az álláshirdetések piacát. Ide más szereplőnek szinte lehetetlen betörnie. A már-már monopolisztikus helyzet miatt a nyomtatott sajtóban drágán lehet közzétenni álláshirdetéseket.

Olcsóbb és rugalmasabb az internet

Ezzel szemben az internet esetében nagyobb a verseny, s ezáltal olcsóbbak a felületek - ez a tapasztalata Győrfi Györgynek. Az Adecco ügyvezető igazgatója a kedvező ár mellett egy másik előnyét - a rugalmasságát - említette a világhálós álláshirdetéseknek.

A nyomtatott sajtóval ellentétben - kis túlzással - pillanatok alatt meg lehet hirdetni egy betöltendő állást, s amint a reklám aktualitását veszti, rögtön törölhető. Így elkerülhető, hogy a már nem aktuális állásajánlatra újabb és újabb pályázatok érkezzenek.

Breitner Miklós, a HVG kereskedelmi igazgatója a hetilap világhálós álláshirdetéseivel kapcsolatban elmondta: a nyomtatott lapnál sokkal erőteljesebb növekedés figyelhető meg a munkaajánlatok számának alakulásában. Az idei év első negyedében ugyanis 50 százalékkal emelkedett a HVG-online állásajánlatainak a száma. Hangsúlyozta: szó sincs arról, hogy az internet elvonná a munkaajánlatokat a nyomtatott formátumtól, szerinte ugyanis mindkét csatornát használják a hirdetők.

Három éve csökken a lapokban az álláshirdetés

Ezzel szemben a Smaroglay & Tóth személyzeti tanácsadó ügyvezetője úgy látja, három éve folyamatosan csökken a nyomtatott sajtóban megjelenő álláshirdetések száma az internet javára. Tóth László elmondta: öt éve még egyáltalán nem használtak internetet álláshirdetéseik közzétételére, most viszont ajánlataik 80-90 százaléka jelenik meg a világhálón, s a nyomtatott sajtóban csak mintegy 20 százalék.

Vannak persze olyan ajánlatok is, amelyek mindkét csatornán megjelennek - tette hozzá Tóth László. Bár az internet nagyságrenddel olcsóbb a nyomtatott médiumoknál - utóbbi esetenként az előbbi árának akár harmincszorosa is lehet -, nem csodaszer, mivel a magasabb pozíciójú állásokat magasabb presztízsű csatornán érdemes közzétenni - állítja Tóth László.

A közép- és felső vezetőknek szóló álláshirdetésekben bővelkedő HVG-nél növekedést regisztráltak az év első negyedében. A tavalyi esztendő hasonló időszakához képest az e reklámokból származó árbevétel négy százalékkal nőtt.

Összefognak a nagy európai lapok

Az internet előretörése lépésre sarkallja a neves európai napilapokat. A nagypresztízsű lapok már közös álláshirdetési platform kialakítását tervezik. Egyelőre úgy tűnik, az összefogásban a brit Sunday Telegraph, a Daily Telegraph, a francia Le Figaro és a németországi Frankfurter Allgemeine Zeitung vesz részt. Az Euro Executive néven indított közös hirdetési melléklet hetente összesen 7,1 millió olvasót célozna meg.

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.

Tavaszi hosszú hétvégék

Töltse az ünnepeket külföldön! London, Párizs, Róma városnézés, olasz hajóút.