Újabb húzónevek jönnek az Andrássy útra

2008.09.17. 08:00
A magyar vásárlóerő erősödése mellett a japán turisták számának emelkedése is nyitásra ösztönzi a luxusmárkákat.

Megállíthatatlannak tűnik a világmárkák Andrássy úti hódítása. A napokban megnyíló Gucci üzletet néhány hét múlva követi a főleg táskában és cipőben erős Roberto Cavalli szaküzlet debütálása, és várhatóan az év végéig átvágják az Armani divatház és kávézó képzeletbeli szalagját is. Ám ezzel nem ér véget a sor: már a befejező munkák zajlanak a méregdrága mobiltelefonokat gyártó és forgalmazó Vertu üzletében és hamarosan építőmesterek foglalják el az Andrássy út és Nagymező utca sarkát is: ott az olasz Dolce & Gabbana cég nyit exkluzív szalont - tudta meg a Napi.

Piaci hírek szerint a sugárúton már jelen levő Omega után a sportos órákat gyártó TAG Heuer is hamarosan üzletet nyit. Elsőként az Ermenegildo Zegna olasz divatház nyitotta meg boltját még 2005-ben, majd ezt követte a Louis Vuitton, a Burberry és most a Gucci. A közelmúltban ide helyezte "támaszpontját" a középkategóriás cikkeket forgalmazó Nike és a Guess is.

A luxuscikkeket forgalmazó üzletek inváziójának egyik oka az, hogy jelentősen emelkedett a Budapestre irányuló japán turistaforgalom - egyes luxuscikkek forgalmazásával foglalkozó cégek ugyanis éppen a távol-keleti utasok számától teszik függővé az üzletnyitást. Az európai "nagybevásárlást" intéző japánokon kívül egyre jelentősebb a magyar vevők aránya is. A vásárlóerő növekedésének biztos jele az is, hogy a luxuscikkgyártó cégek a magyarországi képviselő helyett saját vállalkozásban vesznek részt az üzletnyitásban. Az Andrássy út meghódításának következő állomása a Chanel és a Dior megjelenése lehet, illetve továbbra is elképzelhető, hogy egy párizsi nagyáruház nyit a korábbi Divatcsarnok - régebbi nevén Párisi Áruház - újjászülető épületében.