Ötvenmilliós bírság az Auchannak

2006.07.20. 14:04
Ötvenmillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal az Auchant a fogyasztók megtévesztése miatt. Az áruházlánc Magyarországra érkezése óta ez az ötödik hasonló jellegű ítélet.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa az Auchan reklámújságait és azok valóságtartalmát vizsgálta. A GVH megállapította, hogy a reklámújságokban használt "legolcsóbb", illetve a "legolcsóbb termékeink" felirat megtéveszti a fogyasztókat, mivel arra gondolnak, hogy az adott termék ára a legalacsonyabb a piacon, közben az áruházlánc ezt korántsem tudja garantálni.

Vagy nem volt áru, vagy drágábban

Az Auchan még karácsony előtt hírdette meg újságában a Thomson DTH111E típusú DVD lejátszót, és közölte azt is, hogy az akció lebonyolításához megfelelő készletekkel rendelkezik minden áruház. Ezzel szemben volt olyan áruház, ahol az akció időtartama alatt nem volt elég lejátszó, a GVH szerint a vállalkozás egyes üzleteiben az akciót kirívóan alacsony készlettel tartotta meg.

Tisztességtelenül befolyásolta az áruházlánc a fogyasztókat a "3 + 1 ajándék" csomagolású Darling macskaeledel hirdetés is, mivel az akciós csomag többe került, mintha a fogyasztó négy darabot vásárolt volna a macskaeledelből. A bírsághoz hozzájárult még a Vera akciós forrásvíz is, melyet az akció időtartama alatt két áruházban is a meghirdetettnél drágábban lehetett megvásárolni.

A Tesco rosszabbul járt

A jogsértésekért az Auchan 50 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles. A bírság azért is ilyen magas, mivel az Auchan esetében ötödik alkalommal kerül megállapításra, hogy a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

Két hete a GVH a Tesco számára szabott ki rekord összegű, százmillió forintos büntetést . A brit áruházláncnak a kilencedik GVH-s büntetése volt, mindet a fogyasztók megtévesztéséért kapta.